השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, סיכם הערב עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, על הארכת כהונת מ״מ המפכ״ל ניצב בנצי סאו ב-45 יום, בכפוף לאישור הממשלה, וזאת על מנת לאפשר לצוות הבדיקה במשרד המשפטים לקדם את הליך הבדיקה בנושא מינויו של תת אלוף במיל׳ גל הירש לתפקיד המפכ״ל. 

במידה והליך הבדיקה יסתיים לפני תום פרק הזמן של 45 יום, ובכפוף לכך שלא תימצא מניעה משפטית ובכפוף לאישור ועדת טירקל, יובא מינויו של תת אלוף במיל׳ גל הירש לאישור הממשלה. כמו כן, סיכם השר לביטחון הפנים עם היועץ המשפטי לממשלה על הארכת כהונת נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר אהרון פרנקו ב-45 יום.

וינשטיין מבהיר: המידע על גל הירש לא הגיע אליי מהמשטרה

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין התייצב הערב (ראשון) לצד ראש אגף החקירות במשטרה ניצב מני יצחקי,  ובהודעה חריגה שפירסם הבהיר כי המידע שהגיע למשרדו  אודות המועמד למפכ"לות גל הירש לא הגיע מהמשטרה, כי אם מגורם אכיפה אחר. 
 
בהודעת דובר משרד המשפטים נאמר כי בעקבות המידע הראשוני, ובעקבות פניית השר לביטחון הפנים שביקש לבדוק את המינוי, ביקש היועץ המשפטי לממשלה מראש אגף החקירות והמודיעין להעביר לעיונו חומרים רלבנטים המצויים ברשות המשטרה, היכולים להיות רלוונטיים למינוי. ראש אח"מ פעל כמתחייב, והעביר חומר כאמור לעיון היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לבקשה.
 
"כפי שמסרנו, הדברים נבדקים כעת בידי צוות בדיקה שמונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, המורכב מאנשי פרקליטות המדינה ומחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. הצוות בוחן אם יש בדברים כדי להשליך על מועמדותו של הירש. כאמור, הצוות כבר החל בעבודתו והוא יגבש בהקדם את ממצאיו והמלצותיו. מתפקידם של כל גורמי מערכת אכיפת החוק להביא לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה מידע כאמור, בעת שמידע זה דרוש לצורך בדיקה המתבצעת כדין". 
 
עורך דינו של הירש: "צריך לבדוק את האינטרסים של ניצב יצחקי" 
 
מוקדם יותר הפנה הירש, באמצעות פרקליטו עו"ד דרור ברוטפלד, אצבע מאשימה לעברו של ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב מני יצחקי.
לטענתו, יש פגם פסול ביותר בעיתוי שבו העלה ניצב יצחקי, את החשדות לכאורה ואת המידע שכביכול קיבל כנגד הירש. 
 
"צריך לבדוק את האינטרסים של ניצב יצחקי שבחר להוציא את הדברים כביכול רק עתה עת עלה שמו של הירש כמפכ"ל הבא של המשטרה. אם היו ברשותו המסמכים והמידע והוא לא בחר להוציא אותם קודם צריך לדעת מה היה המניע שלו" אמר עו"ד רוטפלד.
 
הפרקליט התייחס לטיעונים כביכול לפיהם מתכוונת ממשלת גיאורגיה לבצע חיקור דין כנגד הירש, אולם עיון מעמיק בהחלטות ובירור בנושא, חושף כי שמו של הירש אינו מופיע ברשימת החשודים שהיו מבוקשים אז ולשמה של חברה בבעלותו, "דיפנס שילד"  אין  קשר לפרשה הנחקרת שם.
 
מוקדם אתמול בבקר העביר עו"ד בורטפלד אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בקשה לזרז את הליך הבדיקה בעניינו של הירש, כשהוא מעביר לעיונו 60 ארגזים עמוסים במסמכים המאגדים את כל ההיסטוריה של הירש מאז השתחרר בצבא ופעילות החברות בבעלותו לרבות בגיאורגיה.
 
פרקליטו של הירש פנה אל ויינשטיין לחשוף כל מידע שברשותו ולבצע את הבדיקה מוקדם ככל שאפשר על מנת למנוע עוולה כלפי הירש המעוניין בחשיפת האמת ובהוכחת צדקת ידיו וניקיון כפיו.
 
סמוטריץ' לטירקל:  אל תחרוג מסמכותך 
 
בנוסף, שלח היום ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנייה אישית אל השופט העליון בדימוס יעקב טירקל, יו"ר ועדת טירקל האמורה לבחון את עניין מינויו של הירש לתפקיד המפכ"ל, כשהוא מדגיש תקוותו לפיה הוועדה לא תחטא לתפקידה ולא תבחן שום נושא אחר בעניינו של הירש למעט טוהר מידות. 
 
"נוכח פרסומים שונים בכלי התקשורת באשר לפנייתם של הורים שכולים וקצינים לשעבר במשטרה אל הוועדה שבראשות כבודו, ונוכח קריאתם של פרשנים ומומחים בעיניי עצמם לוועדה 'להרחיב' את סמכויותיה תוך הענקת פרשנויות 'יצירתיות', בלשון המעטה, למנדט שניתן לה מאת הממשלה ולבחון את מידת התאמתו של תא"ל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הנני מוצא נכון לפנות ולהזכיר לכב' את מה שהוא מובן מאליו עד שאני חושש שאני מעליב את כבודו", כתב סמוטריץ'. 
 
עוד מציין ח"כ סמוטריץ ומוסיף, כי "ביום ה – 30 במאי 2006 הוקמה הוועדה האמורה והממשלה הגדירה את תפקידה וסמכויותיה כשהיא מציינת כי מטרת עבודתה הוא להבטיח את טוהר המידות ובין השאר כי לא ייעשו מינויים לא ראויים מסיבות כגון , זיקה אישית, זיקה עסקית או זיקה פוליטית לגורמים בממשלה". 
 
הוא מדגיש כי "מדובר ב'כתב מינוי' ברור שעניינו בשמירה על טוהר המידות של הליך האיתור והמינוי, הא, ותו-לא. גם המונח "מינויים לא ראויים" חייב להיות מובן בהקשר זה ואכן מיד לאחריו מפורטות הסיבות שבעטיין תוכל הוועדה לקבוע כי מינוי מסוים 'אינו ראוי', והן: "זיקה אישית, זיקה עסקית או זיקה פוליטית לגורמים בממשלה" כעומדים בבסיס הבחירה באישיות הספציפית לתפקיד המסוים". 
 
ניסיון להרחיב את סמכותה של הוועדה ולהכניס בגדרה גם את בחינת התאמתו של המועמד מבחינה מקצועית, ארגונית וכדו' הינו ניסיון פסול, נעדר סמכות, שיפגע בסמכותה של הממשלה", מסיים וכותב סמוטריץ'.