יממה לאחר פרסום התמונות הקשות, שבהן נראה לוחם בגולני סופג מכות ונשיכות מבני חמולת תמימי בנבי סאלח, יוצאים חבריו לחטיבה להגנתו ואומרים כי חוסר הגיבוי מצד הדרג המדיני הוא שיוצר את המציאות הבלתי נסבלת לטענתם.

הסרטון שעלה לרשת הביא עמו תגובות נזעמות וכמה מחבריו ליחידה של הלוחם בגולני ביקשו להביע הזדהות. ״כל יום שישי אותו סיפור באותו מקום, אנחנו כבר רגילים לזה״, אמר ל״מעריב־השבוע״ אחד מחבריו לנשק, ״כובלים את ידינו ושולחים אותנו למשימות לא הגיוניות, להיות שקי החבטות של הפלסטינים״.
חייל מוכה ע"י נשים פלסטיניות
גם אביו של הלוחם, ארנון, הגיב אתמול לסרטון ואמר: ״אנחנו מאוד גאים באיפוק שהבן שלנו הפגין. משום שאם היו נפגעות שם כמה נשים, התמונה הייתה נראית אחרת לגמרי״. לדבריו, אשתו לא הצליחה להירדם בלילה לאחר שראתה את הסרטון ואת התמונות הקשות. האב הביע אכזבה מכך שהסיפור מוצג ככניעה במקום להדגיש את האיפוק של בנו.


הנער שמעצרו עורר את הסערה, משליך אבן
 

הפלסטינים מצדם טענו כי הנער שנראה בסרטון, עם היד המגובסת, לא לקח חלק בהפרת הסדר ולא השליך אבנים. אולם, בתמונה שהגיעה ל״מעריב־השבוע״ נראה הנער בבירור משליך אבנים. תצפית של צה״ל זיהתה אותו משליך אבנים ולכן הלוחם נשלח לעוצרו.
חייל נוסף שמשרת עם הלוחם בגולני סיפר ל״מעריב־השבוע״ כי המפקדים הזהירו אותם מפני הפרובוקציות של חמולת תמימי.
״המפקדים כבר תדרכו אותנו בעבר ואמרו כי מדובר בחמולה שיודעת היטב לנצל את השטח, ובמיוחד הילדה הבלונדינית עם הצמה שלבושה בחולצת לוני טונס״, סיפר החייל, ״היא כבר כוכבת בסרטוני בצלם וארגוני זכויות אדם״. עוד סיפר הלוחם כי
השיטה מוכרת: ״הם מגיעים, רעולי פנים, משליכים אבנים, גורמים לרכבי הסיור לסגת ומדליקים את השטח. ואז, ברגע שאתה מגיב, עשרות צלמים עטים עליך ומחפשים את התמונה שהופכת אחר כך לסיפור ברשתות החברתיות. גם את זה הראו לנו ביחידה וביקשו שניזהר״.
הפלסטינים דיווחו בהרחבה על האירוע והגדירו את בני חמולת תמימי ״קורבנות של הכיבוש הציוני״. בקריקטורה שהתפרסמה אתמול נראה האירוע, רק שאת פרצופו של לוחם גולני החליף המאייר בפרצוף של כלב אכזרי והוסיף כיתוב: ״משפחת תמימי רוצה להזכיר לכם שכל כלב בא יומו״.