תקרית ירי בגדה: לוחם ימ"מ נפצע באורח בינוני בחילופי אש הלילה (בין שני לשלישי) בין כח צה"ל מלווה בשב"כ וימ"מ, למבוקשים פלסטינים.



כוחות הביטחון נכנסו למחנה הפליטים סמוך לג'נין לצורך ביצוע פעילות ומעצרים. על פי דיווחים פלסטיניים, הצבא כיתר בין היתר את ביתו של בסאם א-סעדי, מפקד הג'יהאד האיסלאמי בשומרון. 



מקורות פלסטינים מסרו כי כוח גדול נכנס למחנה הפליטים ג'נין וכיתר את ביתו של א-סעדי, מבכירי הג'יהאד האסלאמי בגדה. כמו כן דווח כי כותרו בתיהם של שני פעילים בחמאס: מג'די אבו אלהיג'א (בנו של אחד מבכירי חמאס בכלא ישראל), ואיברהים ג'בר. במקום התפתחו חילופי אש ועימותים. במשך כמה שעות אזור העימותים היה סגור לכניסת עיתונאים.



ערוץ הטלוויזיה של הג'יהאד האסלאמי דיווח במהלך חילופי אש שהתנהלו בין הצדדים נפצעו שני פלסטינים שהגיעו לבית החולים בעיר. עוד דווח על הרוג אחד לפחות בצד הפלסטיני כתוצאה מהאש. הסהר האדום בג'נין מדווח כי בידיו אין הרוגים פלסטינים בגלל שהצבא לא מאפשר לאמבולנסים גישה לזירה. לצד זה הם מדווחים על חמישה פצועים שהגיעו באופן עצמאי.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי  לוחם הימ"מ הגיע בהכרה מלאה ונקלט בחדר הלם. לאחר בדיקות סי טי ובדיקות נוספות הוא הועבר לחדר ניתוח לטפל בפציעה בפלג גוף תחתון. מצבו מוגדר בינוני ויציב. גורם ביטחוני מסר כי  "נסיבות הפציעה של לוחם הימ"מ עדיין אינן ברורות. רק בסיום האירוע יבוצע תחקיר". 



מפקד הגיהאד האיסלאמי בשומרון בסאם סעדי, שעל פי דיווחים פלסטיניים כוחות הצבא כיתרו את ביתו אמש בג'נין 

רק אתמול בבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי הנחה את מערכת הביטחון לעבות כוחות ביהודה ושומרון ובירושלים.

"קיימתי דיון מיוחד עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים ושר התחבורה, כדי להתמודד עם מה שמסתמן כמגמת פיגועים גוברת, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון. אנחנו נתגבר כוחות ונגדיל את המיגון לכלי רכב כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל", אמר נתניהו בישיבה. 


חורבות ביתו של הבכיר שצה"ל הרס. צילום: ללא