טרם נמצא מג'די אבו אלהיג'א, בכיר חמאס שביתו נהרס אמש בעת ביצוע פעילות ומעצרים בג'נין, שהתפתחו לחילופי ירי במהלכם נפצע לוחם ימ"מ.
בתקרית הירי אמש נפצע לוחם הימ"מ באורח בינוני בחילופי אש בין כח צה"ל מלווה בשב"כ וימ"מ, למבוקשים פלסטינים. 
עדיין לא ברור אם בני משפחתו של בכיר החמאס היו עמו בתוך הבית שנהרס.

לוחם הימ"מ שנפצע אמש בתקרית הירי בג'נין נותח במשך מספר שעות במהלך הלילה עקב פציעת ירי בפלג גוף תחתון. הלוחם מתאושש כעת מהניתוח, שב להכרה, מצבו יציב והוא יישאר באשפוז למספר ימים, כך נמסר מבית החולים רמב"ם. 

מג'די אבו אלהיג'א. צילום: פייסבוק
 
כזכור, כוחות הביטחון נכנסו למחנה הפליטים סמוך לג'נין לצורך ביצוע פעילות ומעצרים. על פי דיווחים פלסטיניים, הצבא כיתר בין היתר את ביתו של בסאם א-סעדי, מפקד הג'יהאד האיסלאמי בשומרון. 
עוד דווח במקורות פלסטיניים כי כותרו בתיהם של שני פעילים בחמאס: מג'די אבו אלהיג'א (בנו של אחד מבכירי חמאס בכלא ישראל), ואיברהים ג'בר. במקום התפתחו חילופי אש ועימותים. במשך כמה שעות אזור העימותים היה סגור לכניסת עיתונאים.
ערוץ הטלוויזיה של הג'יהאד האסלאמי דיווח במהלך חילופי אש שהתנהלו בין הצדדים נפצעו שני פלסטינים שהגיעו לבית החולים בעיר. עוד דווח על הרוג אחד לפחות בצד הפלסטיני כתוצאה מהאש. הסהר האדום בג'נין מדווח כי בידיו אין הרוגים פלסטינים בגלל שהצבא לא מאפשר לאמבולנסים גישה לזירה. לצד זה היו דיווחים על חמישה פצועים שהגיעו באופן עצמאי.
מבית החולים רמב"ם נמסר כי  לוחם הימ"מ הגיע בהכרה מלאה ונקלט בחדר הלם. לאחר בדיקות סי טי ובדיקות נוספות הוא הועבר לחדר ניתוח לטפל בפציעה בפלג גוף תחתון. מצבו מוגדר בינוני ויציב. גורם ביטחוני מסר כי  "נסיבות הפציעה של לוחם הימ"מ עדיין אינן ברורות. רק בסיום האירוע יבוצע תחקיר". 

ביתו של בכיר החמאס שנהרס. צילום: פייסבוק
 
בתוך כך במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב באיו"ש ובבקעה 12 מבוקשים. 10 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. 
בקדום נעצר מבוקש אחד, בזוותא נעצרו שני מבוקשים פעילי חמאס. בבי"ל נעצר מבוקש אחד, בבית אומר נעצרו חמישה מבוקשים ובעקבת ג'בר נעצרו שלושה מבוקשים. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.