הבוקר שאחרי ובצה"ל, בשב"כ ובימ"מ מתחקרים היום (שלישי) את האירועים אמש בגדה ובודקים כיצד נפגע לוחם ימ"מ מאש כוחותינו.
מדי לילה נכנסים כוחות הביטחון לביצוע מעצרים בגדה. בדרך כלל יוצאים הכוחות עם 15-2 עצורים, אולם אמש מידע הוביל את כוחות הצבא, השב"כ והימ"מ למעצר שהסתבך והסתיים עם לוחם ימ"מ שנפגע מכדור של חברו. 
על פי הודעת דובר צה"ל הבוקר, מטרת הפעולה הייתה לסכל את תשתית הטרור של חמאס בגדה המערבית. חמאס מקים תשתיות בגדה, מנסה לאחוז בשטח ואף להוציא פיגועים לשטח ישראל.

הלוחמים הגיעו בשעת לילה מוקדמת אל ג'נין, מחנה פליטים צפוף ומסובך לפעילות מבצעית. על פי דיווחים של הפלסטינים אחד היעדים היה שייח באסם סעדי. במערכת הביטחון לא ידעו לומר בוודאות אם הוא חוסל תחת הריסות ביתו, אולם הבוקר הג'יהאד האיסלמי הודיע כי היעד של מערכת הביטחון, השייח בריא ושלם. 

חשדו כי לוחם הימ"מ הוא פעיל טרור
הכוח בשטח כיתר את הבית ומיד לאחר שהבין כי האירוע עלול לצאת משליטה הוזעקו כוחות נוספים. החשש הגדול היה בעיקר מהפרות סדר. בהמשך הלילה התממש החשש, כאשר ככל שהדיווחים עלו ברשתות החברתיות כך ההמון יצא לרחובות. 
כוחות הימ"מ שכיתרו את הבית כרזו למבוקש לצאת מהמבנה. אז נשמע קול ירי ולוחם הימ"מ דיווח על פציעה. הרושם הראשוני היה כי האש נפתחה מכיוון הבית אולם לאחר דקות ארוכות התברר כי ייתכן ומדובר באירוע בו הייתה תקלה בזיהוי וחבריו לנשק חשדו כי הוא עצמו פעיל טרור. 

חורבות ביתו של הבכיר שצה"ל הרס  
 
הפציעה בפלג גופו התחתון הובילה לפינוי מוסק שלו לבית החולים רמב"ם בחיפה שם עבר ניתוחים וכעת מאושפז להמשך טיפול. 

במשך מחצית מהלילה פעלו כוחות הביטחון מול הבית בנסיון להוציא ממנו את יושביו. משלא נענו החלו הכוחות לבצע הרס מוחלט של המקום בסיומו לא ברור אם תחת ההריסות קבור אחד היעדים. 
הפלסטינים עצמם יצרו במהלך הלילה מצג שווא של לחימה קשה בשטח הכוללת מספר הרוגים ופצועים רבים. עוד הם טענו כי הצבא לא מאפשר לאמבולנסים של הסהר האדום להגיע לזירה לטפל בפצועים, דבר שהתברר כלא נכון. הפלסטינים טוענים כי אחד היעדים היה מג'די אבו אל-היג'א ובנו הקטין המוכר למערכת הביטחון כטרוריסט קטן מבית חמאס. אולם עד לשעה זו הדיווחים סותרים וטרם ברור מה עלה בגורלם.
בצה"ל, בשב"כ ובימ"מ יבצעו תחקיר מסודר במהלך היום בסיומו תעלה תמונה ברורה יותר של האירועים שהתרחשו אמש במחנה הפליטים, בעוד לילה של מעצרים שגרתי שרק הלך והסתבך.