ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס היום (רביעי) דיון בלשכתו בנושא מצב הביטחון בירושלים ובכביש 443, הודיע על תגבור הכוחות בבירה וכי ייבחנו שינויים בהוראות הפתיחה באש.
בישיבה השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, שר המודיעין והתחבורה, שרת המשפטים, ראש השב"כ וגורמים נוספים.
ראש הממשלה הבהיר כי אינו מוכן לקבל מצב של יידוי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה על ציר מרכזי לירושלים ובתוך הבירה, ואמר למשתתפים בדיון: "המדיניות היא אפס סובלנות ליידוי אבנים ואפס סובלנות לטרור".

כדי להפחית את מספר האירועים הורה רה"מ על תגבור כוחות בציר 443 ובאיו"ש, הוספת אמצעי תצפית ומודיעין. נתניהו הודיע כי כן נבחנת האפשרות להצבת מצלמות ותאורה לאורכו של כל ציר 443. עוד הוסיף רה"מ כי בירושלים יוסיפו שתי פלוגות מג"ב וכ-400 שוטרי משטרת ישראל.
נתניהו התייחס לקושי להתמודד עם הקטינים המיידים אבנים ואמר כי "מאחר ומערכת המשפט מתקשה להתמודד מול קטינים המיידים אבנים ייבחנו שינויים בהוראות פתיחה באש לעבר מיידי אבנים ובקבוקי תבערה וכן קביעת עונשי מינימום שיקבעו בחוק למיידי אבנים ובקבוקי תבערה".

כזכור בחודשים האחרונים התגברה תופעת המפגע הבודד ונרשמה עלייה במספר תקריות השלכת בקבוקי תבערה.  

צעירה בת 27 נפצעה באורח בינוני בתחילת חודש אוגוסט מבקבוק תבערה שהושלך לעבר רכב בכביש בית חנינא, סמוך למחלף בן ציון בירושלים. בעלה שנחלץ גם הוא מהרכב לא נפגע והרכב נשרף כליל.

אמבולנס של מד"א פינה גם צעיר כבן 20 במצב קל עם כוויות בגפיים העליונות, לאחר ששאף עשן בעת שניסה לכבות את הרכב הבוער עם מטף כיבוי.

בתחילת חודש שעבר נדקר ישראלי בן 26 בתחנת הדלק דור בכביש 443 ונפצע באורח קל. החשוד בדקירה נורה ברגלו על ידי כוחות צה"ל ונהרג. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. 

באמצע חודש אוגוסט נפצע חייל צה"ל באורח קל בפיגוע דקירה במחסום "בל" על כביש 443. החייל קיבל טיפול רפואי במקום ופונה לבית החולים. מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל שהיה במקום פתח בירי לעבר המחבל, שנפגע בידו ונעצר.

בחקירתו סיפר המחבל, תושב בית ענאן, כי הוא רב הבוקר עם אביו והחליט לצאת לבצע פיגוע. לדבריו, כשהגיע למחסום ביקש מאחד החיילים לשתות מים. החייל הביא לו בקבוק מים ואז המחבל דקר אותו.