קורס החובלים ה-131 של חיל הים יסתיים הערב (רביעי), כשהרמטכ"ל ומפקד חיל הים יחשפו את דרגותיהם של הצוערים, שיהפכו לחובלים. ביום ראשון יעלו כולם על כלי השייט ויצאו להכשרה נוספת בדרך לפיקוד על ספינות ומחלקות בכלי מלחמה ימיים.



אחד הצוערים הוא יואב גור לביא, שחולם לסיים את ההכשרה ולעלות ולפקד על ספינה לאחר שבמשך שנים שאף את ריח הים דרך אביו, חובל לשעבר ומפקד צוללת, תא"ל במיל' עודד גור לביא, שהשתחרר מחיל הים לאחרונה לאחר שבתפקידו האחרון היה אחראי לסכם את כל תורת הלחימה של חיל הים ותהליך הפקת הלקחים מצוק איתן.



"זו חוויה לראות את יואב עובר את כל התהליך", מספר האב הנרגש. "זה קורס שונה לחלוטין ממה שאני עברתי בצעירותי. כיף לראות את זה ולהיות שותף לזה. הוא בחר ללכת לספינות השטח ואילו אני הלכתי לצוללות", הוא מוסיף.




האב, עודד גור לביא בקורס חובלים. צילום: דובר צה"ל


לדבריו, תא"ל במיל' גור לביא, אין ספק שיואב הושפע מהחוויות שספג בהיותו ילד, כשהוא בא אלי לסטי"ל ולטקסים. "אני חייב להודות שהפתיע אותי שהוא החליט ללכת למסלול מאוד תובעני וקשה וארוך אבל שמחתי מאוד", אמר.



ומה יש לקצין הצעיר לומר? "אחרי מאמץ של שנתיים וארבעה חודשים ישנה הקלה מאוד גדולה", מספר הצוער הנרגש יואב. "אף פעם לא נמשכתי לשירות שצריך לרוץ בחולות עם רובה או לרדוף אחרי מחבלים עם סכין בין השיניים. יותר רציתי להיות מפקד ולפקד על אנשים. אני חושב שלעשות את זה בים זה אפילו טיפה יותר קשה ומאתגר מקצין יבשה. יש פה נדבך מאוד חשוב של קושי לצד פיקוד במקום שאנשים לא רגילים אליו".



כמו אביו, גם יואב רוצה לפקד על כלי שייט ומאמין שזה יקרה בקרוב: "אני מאמין שכדי לעשות את העבודה הכי טוב צריך לחשוב כמה צעדים קדימה. אני עולה על סטי"לים, אסיים שם את ההכשרה, אבל בניגוד לאבא שהלך לצוללות, אני רוצה ללכת לדבורות לפקד על ספינה כזו שמתמחה בעיקר בעבודות ביטחון שוטף. לשם אני שואף כרגע".



האב מסכם: "כשאתה מפקד בחיל הים אתה לוקח המון דברים לחיים אחר כך. מהבחינה הזו מאוד שמחתי שהוא בחר במסלול הזה".