חילות האוויר של ישראל, ירדן, סינגפור וארצות הברית סיימו השבוע תרגיל אוויר רחב היקף שנמשך שלושה שבועות וחצי.

בתרגיל השתתפו טייסים ונוטים רבים יחסית של מטוסי אף-15 מישראל לצד טייסי אף-16 ירדניים. זו הפעם הראשונה מזה שש שנים שישראל משתתפת בתרגיל שכינויו "דגל אדום", לאחר שבשנים הקודמות משיקולים תקציביים ואחרים נמנעה השתתפות של טייסים מישראל.

אלוף משנה אור, ראש מחלקת אימונים בחיל האוויר, אמר במסיבת עיתונאים עם כתבים צבאיים כי "זה היה האימון המשמעותי והגדול ביותר בעולם שאנו מכירים" התרגיל שהתקיים בבסיס האוויר נליס בנבדה נערך זה ארבעים שנים ותחילתו ברצון אמריקני להפיק את לקחי מלחמת ויטנאם.

בתרגיל, שבו תורגלו משימות יום ולילה, השתתפו גם מטוסי אף-22 אמריקניים ואחרים. בתרגיל תרגלו המשתתפים תקיפות אוויריות, יירוטים, קרבות אוויר, תדלוקים אוויריים וחילוצי טייסים. אלוף משנה אור הדגיש כי התרגיל מדמה "תרחישים מגוונים במתאר של לחימה מתגלגלת, אך בלי זיקה לאויב או לזירה" וכי האויב הוא דמיוני לחלוטין. להערכתו, "תוצאות התרגיל היו טובות מאוד".
 
מטוסי חיל האוויר טסו בנתיבי תעופה בינלאומיים בדרכם לארצות הברית, לפי תכנית שנקבעה מראש. בדרכם התבצעו כמה תדלוקים. הקצין סרב עם זאת להתייחס לדיווחים כי חיל האוויר הישראלי סייע לחיל האוויר הירדני בתדלוקים אוויריים בדרך להשתתפות בתרגיל. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר ביקר בתרגיל, אך לא התעכב לשיחה עם הטייסים מישראל.
 
אלוף משנה אור הדגיש כי השתתפות הטייסים מישראל הייתה "תוך שמירה על תורת הלחימה הישראלית ועל דברים ייעודיים".