מחסום תפוח בשומרון ממשיך להיות לא שקט.


לוחמי משמר הגבול זיהו היום (שישי) רכב שעורר את חשדם ובו שני תושבי ג'ילזון. מפקד הצוות עצר את הרכב החשוד ולאחר חיפוש, נמצא נשק מסוג M-16 מתחת למושב האחורי. הנשק היה מפורק לשניים כדי לנסות להחביאו. החשודים נעצרו מידית והועברו להמשך חקירה בשירותי הביטחון.



בנוסף, חייל נפצע באורח קל מזריקת אבנים בשומרון והוא פונה למרכז הרפואי "שיבא" כשמצבו קל, בהכרה מלאה והוא מטופל בחדר המיון.



יש לציין כי אירוע דומה אירע לפני כיומיים, אז הגיע למחסום רכב ובתוכו תושב שכם בשנות העשרים לחייו שעורר את חשדם של הלוחמים המוצבים במחסום. החשוד הורד מהכביש לבדיקה שגרתית ובוצע ברכבו חיפוש. בתא המטען התגלה נשק מסוג M-16, מחסניות ואמצעים לחימה נלווים.



מפקד פלוגה ט״ו של מג״ב אזור יהודה ושומרון, רפ״ק רועי עמוס אמר עם סיום האירוע: ״הלוחמים פעלו בשבועות האחרונים באופן מקצועי ונחוש בכל אירועי הטרור שבהם נתקלו. גם הפעם תוך פחות מארבעים ושמונה שעות בלבד, תפסו הלוחמים שני נשקים שלא מן הנמנע שבתפיסתם מנעו הלוחמים אירוע חמור שעתיד היה להתרחש כאן בגזרה".




הנשק שנמצא מוחבא מתחת למושב האחורי. צילום: חטיבת דובר המשטרה


כזכור, רק לפני כשבועיים ארעו באזור מספר פיגועי דקירה. מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22, פלסטיני מהעיירה ראעי מדרום לג׳נין, הגיע באחד הפיגועים לצומת תפוח, התקרב ללוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום ופנה אליהם שהוא לא חש בטוב, הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף דורך את נשקו ומבצע ירי לעבר המחבל, שנפצע באורח אנוש, נוטרל ולאחר מכן מת מפצעיו.



בפיגוע נוסף שאירע באותו השבוע, מחבל דקר ישראלי בן 26 בתחנת דלק ופצע אותו קל. כוחות צה"ל ירו במחבל. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום, שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק.