תווי השי הפכו כבר מזמן לאחד מסמלי החגים. בצה"ל מציגים היום (שני) נתונים מעודכנים לקראת ערב ראש השנה ולפיהם אחד מכל חמישה חיילים המשרתים בצה"ל זקוק לסיוע כלכלי. 
בסך הכל, בצה"ל משרתים כ-6,200 חיילים בודדים, כ-3,500 חיילים זכאים לתשלומי קיום מעבר לשכר החודשי המוגדר בצבא כדמי קיום. כ-30,000 חיילים מקבלים סיוע כלכלי, ומעל 20,000 חיילים עובדים לאחר שעות הפעילות.
 "נתונים אלו משקפים את היותו של צה"ל, כצבא העם, מראה לחברה הישראלית, כאשר לשורותיו מגויסים צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ ומכל רבדי האוכלוסייה", מסביר גורם בצה"ל. 

 הסיוע לחיילים נזקקים: 500 שקלים פעמיים בשנה

בצה"ל קיימים כלים שונים בידי המפקדים וסגלי הת"ש על מנת להעניק תמיכה כלכלית לכלל החיילים הנזקקים, כמו מענק יחידתי שעומד על סך של 2000- 3000 שקלים לאחר שהחייל מציג נתונים על המצוקה. 
בנוסף למפקד גדוד יש תקציב אותו הוא יכול לחלק ללוחמים בגדוד שלו והחל מהחודש הכלי הזה יורחב גם ליתר היחידות העורפיות בצה"ל. 
חייל המעלה בעיה כלכלית או סוציאלית קשה יכול לבקש חופשה מיוחדת בהיקף של עד 30 יום, על מנת לצאת ולעבוד כדי לסייע למשפחתו כלכלית. הסיוע הכלכלי של הצבא לחיילים נזקקים עומד כיום על 500 שקלים, שניתנים פעמיים בשנה בערב ראש השנה ובפסח. 
בנוסף יש לצבא כלי סיוע ייחודי המוגדר כמענק בודד בגובה שכר של חייל בשנה הראשונה שלו בכל חודש, בתוספת לדמי הקיום שלו. חיילים בודדים אשר בני משפחתם חיים בחו"ל זוכים גם לכרטיסי חיוג כדי לשמור על קשר עם משפחתם.

מדובר צה"ל נמסר עוד כי "צה"ל ימשיך לפעול למען שילובם של כלל האוכלוסיות ומתן תמיכה מיטבית על מנת לאפשר לכל חייל וחייל שירות משמעותי".