שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר היום (חמישי) בתדרוך לכתבים צבאיים כי מערכת הביטחון יודעת בוודאות את זהותם הלאומנית של המפגעים בדומא שהציתו את ביתם של משפחת דוואבשה, וגרמו למותם של שלושה בני משפחה ופציעתו של ילד נוסף.

"אנחנו משוכנעים, לצערנו, שאת הפיגוע בדומא עשו יהודים" אמר יעלון. "זו קבוצה קיצונית ביותר שהחליטה להבעיר את השטח, זה הרבה יותר מפעולת תג מחיר, זו קבוצה עם ראייה קיצונית".

 
השר הסביר כי "החלטנו לנקוט באמצעים של מעצרים מנהליים כדי לא לאפשר את הפיגוע הבא". יעלון אף הסביר כי כמו בטרור נגד יהודים, במקרים בהם הוצאו צווי מעצר מנהליים והטרור נעצר כך נעשה גם הפעם.

לשאלה האם בין העצורים נמצאים גם המבצעים ענה השר יעלון "נמתין ונראה". שר הביטחון הסביר כי למערכת הביטחון ברור מעל לכל צל של ספק שהעצורים קשורים לאירוע, אולם אין למערכת הביטחון ראיות הקושרות אותם מספיק כדי להעמידם לדין.

"אנחנו לא מפסיקים להביא את האנשים לדין" אמר השר יעלון. "חלק מהפעולות גם קשורות למודיעין ואני מקווה שבעתיד נוכל להעמיד אותם לדין".  לדבריו לשב"כ יש את הכלים לחקור אותם בדיוק כפי שיש בידיו את הכלים לחקור כל סוג של טרור.

על הביקורת שנשמעת מהצד הימני של המפה הפוליטית אמר השר יעלון:  "הפיגוע בדומא פוגע קשה במדינת ישראל ובהתיישבות בפרט. רוב ההתיישבות ששומרת חוק מגנה את הפיגוע הזה ויש גם לצערי חוגים מסוימים שטוענים על איפה ואיפה ואני שולל את זה מכל וכל".כפר דומ לדברי השר מעבר למעצרים המנהליים הוצאו מספר צווי הרחקה נוספים לכמה פעילים.