טרור האבנים נמשך: נהג אוטובוס ערבי מדרום הארץ, הגיע עם אוטובוס לציר התחנות בראס אל עמוד והושלכו לעברו אבנים. הנהג נטש את האוטובוס וחבר לניידת משטרה. עם חזרתו לאוטובוס יחד עם השוטרים, גילו כי האוטובוס עולה באש. כיבוי בדרכם למקום. כוחות משטרה ומג״ב במקום. אין נפגעים.



קודם לכן, נהג אוטובוס נפצע קל מיידוי אבנים לעבר קו 143, בזמן שנסע סמוך למחסום חיזמה שבבנימין. נזק נגרם לשימשת האוטובוס.




האוטובוס שנפגע מאבנים בבנימין. צילום: משה ברמן


מספר בקבוקי תבערה שנזרקו לעבר הבסיס הצבאי עופרית שבהר הצופים הביאו לשריפה במקום, אותה הצליחו לכבות כוחות מכבי האש.



רס"ר מוחי עליאן, מפקד צוות כיבוי סיפר על האירועים הקשים הערב: "הוזנקנו בתחילה לשריפה באזור הר הצופים כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. תוך כדי סיכון עצמי, הצלחנו במאמצים גדולים לעצור את האש ולמנוע פגיעה קשה בבסיס הסמוך. מיד כשסיימנו את הכיבוי של השריפה בהר הצופים, הוזנקנו לשריפת האוטובוס בראס אל-עמוד. כשהגענו למקום, הבחנו באוטובוס אגד כשהוא בוער כליל. כיבינו את האוטובוס ומנענו את התפשטות האש לעבר מבנים ורכבים סמוכים".



כמו כן, אבנים יודו גם לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט ואין נפגעים, אך נזק נגרם לרכבת. כוחות משטרה ומג״ב עורכים סריקות לאיתור חשודים.

מוקדם יותר היום, הוגש כתב אישום לבית משפט השלום לנוער בירושלים נגד שלושה קטינים בני 13-15 המתגוררים בעיר העתיקה שהואשמו ביידוי בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר שוטרים בכניסה להר הבית בתקופה האחרונה.
כתב אישום נוסף הוגש היום נגד תושב עיסאוויה בן 19 בגין התפרעות, חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, הצתה, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, ועבירות נוספות. על פי כתב האישום, במהלך השנים 2012-2014, השתתף הנאשם בשמונה אירועים שכללו התפרעויות באזור עיסאוויה, במהלכם ייצר הצעיר בקבוקי תבערה ויידה אותם לעבר כוחות הביטחון. בנוסף, מואשם הצעיר כי בקיץ 2013, הוא עלה עם אחרים על הר סמוך לכביש ירושלים- מעלה אדומים, שם הם הדליקו בקבוקי תבערה ויידו לעבר מכוניות שאותם אתרו כמכוניות בהם נוסעים יהודים.

אמש הובא למנוחות בבית העלמין גבעת שאול, אלכסנדר לבלוביץ', תושב ירושלים שנהרג בפיגוע יידוי האבנים בערב ראש השנה.
 
מאות בני משפחה, חברים ומכרים נפרדו מלבלוביץ' בדרכו האחרונה. בנו של המנוח, ניר לבלוביץ' ספד לו: "איך אני בכלל יכול להמשיך בלעדיך בלי לשמוע את הצחוק המתגלגל שלך להרגיש את האהבה ללא תנאי שכל הזמן הרעפת עליי".
 
כזכור, בערב החג חזר לבלוביץ' לביתו שבשכונת ארמון הנציב בירושלים מארוחת החג עם שתי נוסעות נוספות. בציר הסמוך לשכונת ארנונה החלו פלסטינים ליידות לעבר הרכב אבנים, ובעקבות כך איבד שליטה ולקה באירוע לבבי. לבלוביץ' החל לפרכס, סטה לתעלה והתנגש בעמוד. 
 
צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים שערי צדק ויום לאחר מכן מת מפצעיו. שתי הנוסעות נפצעו בפיגוע באורח קל.