צה"ל תקף הבוקר (רביעי) באמצעות כלי-טיס של חיל-האוויר 4 תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמא"ס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הערב אשר יורט על-ידי סוללת "כיפת ברזל".
מדובר צה"ל נמסר כי: "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מוקדם יותר שתי אזעקות נשמעו  באזור אשדוד וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון וכיפת ברזל ביצעה יירוט אחד של רקטה ששוגרה לעבר אשדוד.



תושבי בית שמש, מודיעין וראשון לציון דיווחו כי שמעו יירוטים, אולם על פי דובר צה"ל בוצע שיגור בודד מרצועת עזה לעבר מרחב אשדוד: "מדובר בשיגור בודד אשר יורט על-ידי מערכת "כיפת ברזל".



הירי הלילה לעבר אשדוד מהווה הסלמה מאז צוק איתן, אז נורו הרקטות האחרונות לעבר אזורים אלה. בינתיים החליטו בעיריות הדרום להמשיך בשגרה. לאחר הערכת מצב של ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי עם גורמי הצבא והעירייה הרלוונטיים הוחלט על המשך שגרה. המוסדות שתוכננו לפעול יפעלו כרגיל וכל הפעילויות והפסטיבלים יתקיימו  גם כרגיל. במידה ויהיה שינוי תצא  הודעה מעודכנת. המוקד העירוני 106   מתוגבר כרגע.  פסטיבל היין, פסטיבל אושפיזין מוזיקלי, פסטיבל אגדות ילדים, פעילות במוזיאונים, צהרונים ימשיכו לעבוד בשגרה.



בהתייעצות שקיים הערב ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני עם נציגי פיקוד העורף והמשטרה, הוחלט להסיר את המחסומים באזור הטיילת בכדי לאפשר תנועה חופשית של תושבים מהפסטיבל. כמו כן הוחלט כי הפסטיבל מתקיים על פי התוכנית.

שתי אזעקות צבע אדום נשמעו לפני עשרה ימים באזור הדרום. אזעקת צבע אדום נשמעה באזור אשקלון, שעות ספורות בלבד לאחר שנורתה רקטה לעבר שדרות. תושבי העיר דיווחו על פיצוץ שנשמע, ולאחר מכן הגיע האישור כי הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לאחר וידוא מכל הגורמים נמסר כי לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. .



יום לפני כן נורתה רקטה לעבר שדרות והתפוצצה בעיר, כאשר נגרם נזק למבנה ולאוטובוס. אישה בשנות ה-40, שהיתה קרוב לנפילת הטיל, פונתה לבית החולים ברזילי במצב קל לאחר שחשה כאבים בחזה וצלצולים באוזניים.