פיגוע דקירה וירי בירושלים: שני בני אדם נרצחו ושלושה נוספים נפצעו הערב (שבת) ע"י מחבל פלסטיני בפיגוע ברחוב הגיא, סמוך לשער האריות בעיר העתיקה שבירושלים.



הנרצחים הם שני גברים בני 40 ו-35. בין הפצועים: תיירת כבת 22 המאושפזת במצב קשה, אישה נוספת שמצבה בינוני ותינוק כבן שנתיים שנפצע באורח קל מירי ברגלו.



המחבל חטף את אקדחו של הפצוע



מוהנד שפיק חלבי בן ה-18, מאל-בירה שליד ראמללה הוא המחבל אשר ביצע את הדקירה, כך לפי דיווחים פלסטינים. המחבל שהגיע למקום דקר מספר אנשים ולקח את האקדח של אחד הפצועים, אשר בעזרתו ביצע ירי לעבר קבוצת תיירים. כוחות של מג"ב שהגיעו למקום, ניטרלו את המחבל שנפצע במצב קשה ולאחר מכן הוא מת מפצעיו.




צילום: מדברים תקשורת


ארגון הטרור חמאס בירך על הפיגוע :"אנו מברכים על הפיגוע בירושלים, אנו מברכים את מבצע הפיגוע". כמו כן אמרו בחמאס כי "הפיגוע הגיע בעקבות הפשעים של הכיבוש כנגד העם הפלסטיני". למרות הודעת חמאס, עדיין לא ברור מאחורי איזה ארגון עומד המחבל הפוגע.

 
לאחר מכן פונו הפצועים לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה בהר הצופים.


פינוי הפצועים. צילום: אורי דייויס מדברים תקשורת

"לתחקר את האירוע"

הפאראמדיקים של מד"א אורי צחי ומוחמד עאבד אל רחמן שהגיע למקום סיפרו: "בסימטה שסמוכה לשער האריות הייתה המולה רבה, מיד כשהגענו ראינו צעירה כבת 22 בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים. במרחק של כ-20 מטר שכבו שני גברים כבני 40 מחוסרי הכרה עם פצעי דקירה רבים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבם אנוש, פעוט כבן שנתיים שנפגע בגפיים מירי טופל במקום ופנה גם הוא".

שר התחבורה ישראל כץ התייחס בראיון לערוץ 2 לפיגוע ואמר: "אנו נמצאים בעיצומו של גל טרור בירושלים וביהודה ושומרון, יש לטפל ביד ברזל בכל טרור בירושלים, וביהודה ושומרון, אנחנו נחמיר ונשלל מהפלסטינים את הפריבילגיות והפלסטינים הם אלה שיפסידו מכך". כץ הוסיף כי "האירוע הזה צריך להיות מתוחקר".

זירת הפיגוע 

אין זו הפעם הראשונה השבוע שהמתיחות המורגשת באזור יוצאת משליטה. כזכור, רק ביום חמישי האחרון נורו למוות בני הזוג איתם ונעמה הנקין, בעת שחזרו במכוניתם מביקור אצל חברים באיתמר, עד שנורו באיזור בית פוריק.

השניים נפצעו באורח אנוש לאחר שרכבם ספג אש מאסיבית ממארב מתוכנן של מחבלים במקום, ועברו החייאה - אך בסופו של דבר נאלצו להכריז על מותם. ברכב שהו ארבעה ילדים, שלא נפגעו בתקרית באורח נס.