יחידת דובדבן בשיתוף עם שב"כ, ימ"מ וכוחות הביטחון עצרו בליל שישי את חוליית הירי שפעלה בשומרון וחשודה במעורבות בפיגוע שהתרחש ביום חמישי באיתמר בו נהרגו איתם ונעמה הנקין ז"ל.



על הפעילות פיקדו מח"ט שומרון, אל"מ שי קלפר, ומאו"ג איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי.



במהלך היום דווח על התפתחות משמעותית מבחינה מודיעינית בחקירת הפיגוע הרצחני שאירע ביום חמישי האחרון, בו נרצחו בני הזוג הנקין. במהלך סוף השבוע ביצעו כוחות הביטחון עשרות מעצרים, במסגרתם חלה ההתקדמות.



בגזרת השומרון עבר סוף שבוע מתוח מאוד על כוחות הביטחון. בערב שבת הורדו לשטח ארבעה גדודי חי"ר של כוחות דובדבן במטרה לחזק את הביטחון בשטח, שכבר כמה שבועות נמצא בהידרדרות מתמדת.



גורם צבאי בכיר אמר כי, "תגבור ארבעת הגדודים הוא משמעותי כחלק מהפעילות. אנחנו מכתרים כפרים ומגבילים תנועה. נרכז מאמץ גם בכוח אדם וגם באמצעים".



"יש אווירה לא טובה בשטח", אומר הגורם הצבאי. "כל המציאות בירושלים וסביב הר הבית משפיעה. מרגישים את זה כל התקופה האחרונה ועדיין לא ניתן להגדיר את המצב כאינתיפאדה".



"במוקדם או במאוחר נשים עליהם את היד"



גם שר הביטחון, ראש השב"כ והרמטכ"ל הגיעו במהלך סוף השבוע אל זירת הפיגוע וקיימו הערכת מצב בשטח עם המפקדים בחטיבה המרחבית שומרון. השלושה קיבלו סקירות מראש אמ"ץ אלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל ליאור כרמלי, ראש המנהל האזרחי תא"ל דוד מנחם, מפקד חטיבת שומרון אל"מ שי קלפר וגורמים נוספים.



"אנחנו בשטח כעת עם הרבה כוחות שפועלים - צה"ל ושב"כ - כדי לשים את היד על הרוצחים", אמר שר הביטחון יעלון. "במוקדם אני מקווה ולא במאוחר אנחנו נשים את היד עליהם, כפי שגם עשינו במקרים הקודמים. אין ספק שזה אירוע חמור ביותר, כך אנחנו מתייחסים אליו והפעולות בשטח נועדו גם למנוע את הפיגוע הבא".



בתוך כך, גורמים בסביבת נתניהו אמרו הערב כי "כוחות הביטחון ביצעו הלילה מעצרים והתקדמו באופן משמעותי בחקירת הפיגוע. צה"ל תגבר כוחות בשטח ורה"מ הנחה את שרי הביטחון והתחבורה לקדם סלילת כבישים עוקפים, כדי להגביר את הביטחון. סלילת הכביש בנבי אליאס שתכנונו הושלם, תתחיל בימים הקרובים".