‏לאחר ארבע שעות הסתיים הערב (ראשון) הדיון הביטחוני שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות גל הפיגועים האחרונים והמתיחות הבטחונית בירושלים.



בדיון נכחו כל ראשי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הרמטכ״ל רב אלוף גדי אייזנקוט, ראש השב״כ ומ"מ מקום המפכ״ל.

תיעוד פיגוע הירי בשער האריות, ירושלים


"אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים", אמר נתניהו בסוף הדיון. הוא הוסיף כי "אנו מנהלים מלחמת חורמה בטרור הפלסטיני".



"הנחיתי על ביצוע שורה של צעדים נוספים, בהם זירוז הריסת בתי מחבלים, הרחבת מעצרים מנהליים של פורעים והרחקת מסיתים ממתחמי העיר העתיקה והר הבית", הוסיף ראש הממשלה. 



נתניהו לשרים: רסנו את התבטאויותיכם 


ראשי מערכת הביטחון סקרו בפני נתניהו את המצב הביטחוני לאחר הערכות מצב שהתקיימו במהלך היום. כמו כן ראש הממשלה קיבל סקירה על החקירה של הפיגוע באיתמר.  הדיון נועד לקדם את הדיון בקבינט שמתכננן לכנס נתניהו במוצאי החג.

בדיון הוחלט על מספר צעדים בתגובה למצב:  בין היתר הוחלט לבחון צורך בתגבור כוחות נוסף בגדה ובירושלים, להאיץ הליך הריסת בתים של מחבלים ולהפעיל מעצרים מנהליים לפורעים ולמסיתים בהר הבית. ראש הממשלה קיבל גם עדכון על עליית מדרגה בכוונה של גורמים קיצוניים לבצע פיגוע. לצד זה, ראש הממשלה יצא בקריאה לשרים וחברי כנסת להרגיע את הרוחות בהתבטאויותיהם. זאת לאחר שסגנית שר החוץ ציפי חוטבלי בקרה היום את מדיניות הממשלה, וגם שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן תקף הבוקר את התנהלות ראש הממשלה אל מול גל הטרור המתגבר.