זעם בעפולה: מהומות פרצו סמוך לזירת הפיגוע שהתרחש הערב (חמישי) ברחוב ארלוזרוב בעיר, בו נדקר חייל בן 21 שנפצע באורח בינוני-קשה.



מהומות בעיר עפולה

תושבי עפולה פרצו במתקפה אלימה נגד אזרחים ערבים לאחר שנתפס ונוטרל המחבל שדקר את החייל מוקדם יותר. אזרח ערבי הותקף באבנים על ידי תושבי עפולה ומפקד מחוז צפון של המשטרה, ניצב זוהר דביר, הגן עליו בגופו.



שני תושבים נוספים יידו אבנים לעבר רכבים של אזרחים ערבים ומפקד המחוז הורה להזרים יס"מ לעפולה כדי להרגיע את הרוחות. בתוך כך, צוות שידור של ערוץ 2 הותקף בזירת האירוע על ידי תושבי המקום.

מהומות בעפולה


יו״ר דירקטוריון חדשות 2 עו"ד הדין תמי רווה, גינתה בהמשך הערב את תקיפת הכתב פוראת נסאר יחד עם צוות הצילום של חדשות ערוץ 2. "זהו מעשה גזעני, נתעב ומגונה", אמרה רווה.



עוד הוסיפה: "למרות הניסיונות ההולכים וגוברים לסתום לתקשורת את הפה, להתלהם נגדה ולהפחידה, נמשיך לגבות את עובדי החברה להמשיך לשדר ולסקר את המצב המורכב".



"בושה של משטרה"



כזכור, פיגוע דקירה התרחש הערב בעפולה במהלכו נדקר חייל בן 21. הפצוע פונה לבית החולים העמק במצב בינוני-קשה ובהכרה מלאה, לאחר שנדקר בפלג גופו העליון.



המפגע נתפס על ידי ההמון שדלק אחריו עם תחילת האירוע. כוחות תחנת עפולה שהגיעו לזירה עצרו חשוד דובר ערבית שנתפס על ידי אזרחים במקום.



כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום בלמו את ההמון שניסה לפגוע בחשוד ואיתרו סכין בזירה. השוטרים הרחיקו המתקהלים והחשוד הובל לתחנת המשטרה.



החשוד בדקירה, תושב השטחים בן 20 נלכד על ידי אזרחים. שוטרים שהגיעו למקום נאלצו להשתמש בתרסיס פלפל לשם פיזור ההמון, שוטר אחד פונה לטיפול רפואי מהזירה לאחר שנחבל מאבן.



בעפולה זועמים על המשטרה שמנעה מהם לפגוע במחבל. אחרי האירוע נשמעו צעקות והתפתחו עימותים בין שוטרים לתושבי העיר. יעקב תושב המקום אמר: "בושה של משטרה. במקום שידפקו לו כדור בראש הם עוצרים אותו ומרחיקים אותנו. מי שבא לרצוח פה חיילים לא צריך לצאת חי".



חנה דהאן תושבת עפולה אמרה הערב: "אני פוחדת. הגענו למצב שאי אפשר לצאת מהבית. אתה לא יודע מאיפה יבוא המחבל. זה סיוט, זו בושה של מדינה".



"לא הופתענו, נערכנו לאירוע"



ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, הגיב הערב לזעמם של התושבים ואמר: "לא הופתענו, נערכנו כבר ביומיים האחרונים בעקבות מה שקרה ברחבי הארץ".



"אנחנו מקווים שלא נחווה עוד פיגועים כאלה ושהעסק יירגע", אמר ראש העיר שהוסיף כי "זה קרה בתל אביב, בקרית גת וגם בעפולה. אנחנו מנסים למנוע פיגועים כמו כל מקום אחר במדינה".



בפנייה לתושבים הכעוסים אמר מירון כי בעקבות האירוע יבוצעו שינויים באבטחת מוסדות החינוך בעיר. "קיבלנו החלטה שכבר ממחר נתגבר את מוסדות האבטחה עד סיום הלימודים", אמר ראש העיר. 



מפקד המחוז התייחס לעימותים ואמר כי "המחוז ערוך במספר מוקדים בעקבות האירועים האחרונים. גם האירוע הזה תפס אותנו בהיערכות שיא".



לדבריו לא היו התראות ספציפיות על עפולה והוסיף כי המחבל לא היה שוהה בלתי חוקי באזור. "לא היו נפגעים פרט לחייל, נפצעו שלושה שוטרים בעקבות התגובה של התושבים שגילו זעם רב", אמר ניצב זוהר דביר.