פעיל הימין הקיצוני, מאיר אטינגר העצור בצו מנהלי פתח היום (חמישי) בשביתת רעב.



אטינגר הכריז על השביתה לאחר שלטענתו הועבר לבידוד ונשללו ממנו טלפונים ללא נימוק. הוא הודיע כי ימשיך בשביתה עד שיותר לו לשוחח עם אשתו.



עו"ד סימה כוכב מטעם ארגון חוננו אמרה כי אטינגר הועבר אתמול לתא מבודד באגף הפרדה בכלא אשל יחד עם עצור מנהלי נוסף, אביתר סלונים, השוהה בתא נפרד באגף שמור.



עו"ד כוכב שביקרה היום את אטינגר וסלונים בכלא אשל, אמרה כי גורמי שב"ס סירבו לנמק את סיבת העברתם של השניים לתאי הפרדה בכלא. לדבריה השניים שהו עד כה באגפים תורניים פתוחים בכלא אלה ובכלא איילון, וזאת על פי הוראת הצו המנהלי שחתם שר הביטחון.



"אנחנו רואים בחומרה את הרעת התנאים של העצורים המנהליים היהודים", אמרה בתגובה עו"ד כוכב והוסיפה: "במיוחד כאשר הדבר מתרחש ללא מניע או נימוק. מדובר בצעד לא סביר, לא מידתי ולא חוקי".



בארגון חוננו המייצג את העצורים המנהליים מסרו בתגובה: "התנהלות שב"ס חמורה ביותר ואינה חוקית בעליל. בזמן שמשתוללת אינתיפאדה ומחבלים ערבים עדיין חוגגים בבתי הכלא עם פלאפונים וארוחות שחיתות, שב"ס מפעיל יד קשה כנגד העצורים המנהליים היהודים שאינם מואשמים בדבר".



כזכור, מאיר אטינגר (23), נכדו של הרב מאיר כהנא, נעצר בתחילת חודש אוגוסט על ידי היחידה לטיפול בפשיעה לאומנית במחוז ש"י במשטרה, בחשד למעורבות בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית.



נגד אטינגר המתגורר היום בצפת, הוצא צו מינהלי האוסר עליו להיכנס לתחומי איו"ש למשך שלושה חודשים וזאת בעקבות המידע לכאורה שנערם נגדו, אולם על פי ההערכה הפר אטינגר את הצו ופעל מול מעורבים בפשיעה לאומנית לכאורה.



בשב"כ הבהירו עם מעצרו כי אטינגר היה מקורב לפעילים קיצוניים, הרבה להסתובב במחיצתם וברשותו לכאורה מידע רב על פעילותם. מטרת המעצר היא לאמת ולבסס את המידע שברשות כוחות הביטחון.