ניסיונות להרגיע את הרוחות: ברשת ב' דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פועל כדי להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט לגדה המערבית, כך על פי הערכות במערכת הביטחון.

בינתיים, בישראל דורשים מיו"ר הרשות הפלסטינית להפסיק להתבטא בנוגע להר הבית. בערוץ 2 דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את האלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת שליחו האישי, עו"ד יצחק מולכו לאנשי אבו מאזן הקרובים ביותר על מנת שיחדול מהסתה נגד ישראל.
ההערכה בישראל היא כי שורש העימות הנוכחי הוא בהר הבית, ועל כן מנסים למתן את האמירות שעלולות להתסיס.

הצעד הזה להרגעת הרוחות מצטרף להחלטת ראש הממשלה לאזור עליית פוליטיקאים להר הבית. עוד דווח בערוץ 2 כי השר לביטחון פנים הורה לצמרת המשטרה להידבר עם מנהיגי היישוב הערבי וכן עם רבנים כדי להרגיע את המצב. 
החשש בישראל הוא מפיגועי נקמה כמו זה שהיה הבוקר בדימונה. ראש הממשלה גינה  את פיגועי הנקמה, בהם הדקירה בדימונה ותקיפת הצעיר הערבי בנתניה: "ישראל היא מדינת חוק וסדר ואני מגנה בתוקף את הפגיעה בערבים חפים מפשע. נמצה את הדין עם כל מי שינקוט אלימות ויפר את החוק, מכל צד שהוא".

יעלון: "הבעיה היא התעמולה השקרית של הפלסטינים"


שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר הערב בערוץ 2 כי העובדה שאנו נמצאים בגל טרור שעיקרו יידוי אבנים, פיגועי דריסה ונסיונות דקירה היא בגלל שבשנתיים האחרונות הצלחנו לפגוע בתשתיות הטרור באופן כזה שהם לא מצליחים לממש פיגועים אחרים.



על הר הבית אמר השר כי ישראל לא משחקת לידיים של התעמולה השקרית הפלסטינית. "קראנו לשרים ולח"כים לא לעלות להר הבית כדי לא לשחק לידם. יש פה הסתה שקרית לגבי הכוונות שלנו לשנות סטטוס קוו או לפוצץ את הר הבית". 




שר הביטחון יעלון. צילום: פלאש 90


על התנועה האסלאמית, עליה אמר אתמול ראש הממשלה כי בימים אלה מתקיימת התייעצות עם גורמים משפטיים באשר להוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק מאחר והוא עוסק בהסתה, אמר שר הביטחון כי הוא מקווה שננקוט בצעדים נוספים נגדה: "התנועה הזו לא בצמיחה, אנחנו מטפלים בה. השייח' סלאח נכנס לכלא מספר פעמים ואני מקווה שננקוט בצעדים נוספים כדי להצר את צעדי התנועה. ההסתה לא חדשה ולא מהיום - עוד כראש אמ"ן דיברתי עם רבין על ההסתה הזו".



הרצוג: "נתניהו צריך לשנות את המציאות או להתפטר"


גם יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, התראיין הערב לערוץ 2, ואמר כי אם הוא היה ראש הממשלה הוא היה פועל כדי לכנס ועידה אזורית כבר לפני חצי שנה. "האווירה היתה אחרת. הסביבה מאפשרת הזדמנויות. כולם יודעים שעם מדינות ערב המתונות אפשר להוביל מהלך מדיני באזור. בנוסף הייתי מטיל סגר על הפלסטינים ומכביד יד עם שורה של צעדים הם נגד האסירים בבתי הכלא.



לדברי יו"ר האופוזיציה, יש לישראל שתי ברירות: על חרבך תחיה לנצח או היפרדות מהפלסטינים. "אני אומר לנתניהו - תשנה את המציאות, ואם אתה לא יכול, תניח את המפתחות".



בתוך כך, דריכות גבוהה בפיקוד הדרום לאור האירועים היום בגבול רצועת עזה בהם נורו ונהרגו שבעה פלסטינים שניסו להתקרב לגדר. מפקד הפיקוד, האלוף סמי תורגמן (שזו השבת האחרונה שלו בתפקיד) הגיע לגזרה לפקד על האירועים. כיפות ברזל פרוסות על כל המרחב והכוננות גבוהה.



בצד הפלסטיני נרגעו הרוחות והפלסטינים חוזרים לבתיהם. על פי הדיווחים, בנוסף להרודים, נפצעו עשרות בני אדם, בהם עשרה קשה. תמונות קשות מופצות בכל התקשורת הערבית. לכוחותינו אין נפגעים.