ניסיון לפיגוע נקמה בתל אביב: צעיר יהודי תקף אמש (שישי) שני קופאים ערבים בסניף של רשת המרכולים "סופר יודה" ברחוב קינג ג'ורג' בעיר ונמלט מהמקום. 



הצעיר זיהה עובדת מוסלמית עם כיסוי ראש שסיימה משמרת בקופה וניגש אליה עם גז מדמיע בצעקה "המקום הזה שלך?". לפני שריסס אותה השתלט עליו עובד הקופה השני גם הוא ערבי. במקום החלה תגרה אלימה.



הצעיר ניסה לשוב ולהיכנס למינימרקט מספר פעמים בזמן שהעובדים מילטו למונית את העובדת המותקפת כשהיא נסערת ובוכה. הצעיר היהודי צעק לעבר העובד שמילט את העובדת "ערבי מסריח. אתם לא צריכים לעבוד פה, זה לא שלכם".



העובד שמילט את עמיתתו והבריח את התוקף הוא פאדי דעבוס דרוזי בן 20 מרמת הגולן. הוא בדיוק החליף משמרת עם הצעירה, מוסלמית בת 23 מיפו, כשהצעיר נכנס למרכול ובידיו מיכל גז מדמיע. פאדי מספר: "הוא פנה אליי ושאל אותי עליה 'זה המקום שלה? היא צריכה לעבוד כאן?' אז עניתי לו שכן וביקשתי שיצא. כששמע שגם לי יש מבטא הוא שלף מהמקרר ליד הקופה בקבוק בירה ובא לנפץ אותו עליי. הדפתי אותו החוצה והתחילו מכות בינינו ואז אמרתי לעובדת תברחי".



באותו זמן כבר הגיעה מונית ממקום סמוך לאסוף אותה בשעה שנקבעה מראש. עובד נוסף, עבדאללה, אריתראי מוסלמי מזמין משטרה ומצטרף לפאדי בניסיון להרחיק את התוקף ששב ונכנס למקום ומכה את שניהם. רק לקוחה אחת, צעירה בהריון, היתה בקופה בזמן שהחלה התגרה.



לטענת עבדאללה, כשהצעיר רק התגרה מילולית ואיים הלקוחה אמרה לו "כן זה גם המקום שלהם". בהוא דחף אותה למרות שהיא בהריון והיא ברחה מייד". שתי דקות בלבד לפני שהמשטרה הגיעה הצליחו העובדים להבריח את התוקף.




גיבור הערב. פאדי דעבוס. צילום: יובל בגנו


לקוחות ניסו לעודד את העובדת הערבייה הנסערת שלא היתה מסוגלת לדבר ופחדה להתראיין. המשטרה נתנה לה מונית לקחת אותה הביתה. נהג המונית, ערבי גם הוא, היה עד לחלק מהתיגרה גם הוא וחשש להתערב. לאחר מכן אמר: "אני לא מסתובב עם אמצעי הגנה. אם אני אגן על עצמי יגידו שאני מחבל". 



המשטרה פתחה במרדף אחר החשוד וחוקרת אם רק כשאיימו עליו בנשק קר נמלט רגלית מהמקום. החשד הוא כי מדובר באירוע על רקע לאומני.



מנהל הרשת, קובי כהן הגיע למקום לתת למשטרה את חומרי מצלמות האבטחה. הוא אמר למעריב: "צריך לבדוק מה החוק מאפשר לנו לגבי הגנה על העובדים". לדבריו, בכוונתו לבדוק איך לצייד את העובדים באמצעי הגנה שהחוק מאפשר. "מאד לא הייתי רוצה שהחנויות שלנו יהפכו פלטפורמה של הסכסוך הערבי-ישראלי. זה נראה לי מגוחך כי אנחנו חיים בתל אביב שהיא עיר שמעכלת את כולם ובאמת יש לי מגוון של עובדים מכל הצבעים. קשה לנו להתמודד עם סיטואציות כאלה והיו מקרי גזענות ואלימות גם כלפי עובדים אריתראים שלנו. אבל כל מי שאני מעסיק הוא בעל תודעת שירות גבוהה ובא לעבוד. המצב המתוח הזה מאד מדאיג אותנו".