מערכת כיפת ברזל נפרסה באזור באר שבע, ובכך פריסה המערכת מכסה כעת את כל אזור הדרום כולל אילת. בתוך כך, אותרה הרקטה שנורתה הלילה לאשכול, בשטח פתוח במועצה האזורית.



מעט לפני השעה אחת בלילה, התעוררו תושבי אזור עוטף עזה לקול אזעקות צבע אדום. הנפילה זוהתה בשטח פתוח וכוחות הביטחון סרקו את האזור, עד שמצאו את מיקום הנפילה הבוקר.
כחלק מההסלמה במצב הבטחוני, נפצעו שני גברים כבני 60 באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה בירושלים. השניים הלכו מכיוון שער שכם לכיוון צומת חיל ההנדסה ונדקרו כ-150 מ׳ מערבית לשער שכם על ידי המחבל, כבן 16.  

שוטרים שהיו בצומת חיל ההנדסה רצו לכיוון, הבחינו בשני יהודים כשדם עליהם מדקירות בפלג גוף עליון, הבחינו במחבל כשסכין בידו וקראו לו לעצור. המחבל רץ לכיוונם עם הסכין והשניים דרכו נשקם, ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל.
 
הפצועים בפיגוע הם גבר כבן 62 במצב בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, שמפונה לבית חולים שערי צדק. השני הוא גבר כבן 65 במצב קל עם פציעות בפנים ובגפיים שמפונה לבית החולים הדסה עין כרם. שניהם בהכרה מלאה ובמצב יציב.


מיקום פגיעת הרקטה שהתגלה הבוקר. צילום: עומרי מסיכה


בנוסף, במהלך הלילה היה ניסיון חדירה להתנחלות ליד חברון של מחבל חמוש ברובה וסכין. חייל צה"ל שזיהה אותו, השתלט עליו ונטרל אותו, ובפעילות שוטרי מרחב שרון נעצרו שני רעולי פנים החשודים שהציתו צמיגים בגשר טייבה על כביש 444.
 
כמו כן, במהלך הפרות סדר במחנה הפליטים שועפט, הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה ואף מטעני נפץ לעבר לוחמי מג״ב. מתוך מפרי הסדר, התקרבה חוליית מחבלים לעבר המעבר, אחד מהם ביצע ירי חי לעבר לוחמי מג״ב, הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבל שנפל במקום. 
 
בחיפוש על גופו של המחבל שנפגע נתפסה סכין ואותרו תרמילי הירי שבוצע. אין נפגעים לכוחותינו. המחבל כבן 25 טופל במקום על ידי מד״א ופונה על ידם לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים במצב קשה. במהלך הלילה הוא נפטר מפצעיו.