הרבה מאוד אנשים חייבים היום (ראשון) חוב גדול לרס"מ משה חן מאגף התנועה של מחוז ש"י, אשר בזכות עירנותו לרכב חשוד, מנע פיגוע גדול של אישה אשר תכננה לפוצץ עצמה. כזכור, על פי כוחות הביטחון, ברכב נמצאו גם בלוני גז, שהיו אמורים להתפוצץ.


רס"מ חן, שנפצע באורח קל, סיפר לכלי התקשורת על התגלגלות האירוע מתחילתו ואמר: "יצאתי מהעבודה לכיוון מחסום א-זעיים. יש שם נתיב תחבורה ציבורית רק לרכבים עם שלושה נוסעים. ראיתי את הרכב מאחור עם אישה אחת בתוכו. המשכתי לנסוע  וראיתי שהיא נדבקת אלי ומתקרבת. הרגשתי שמשהו לא בסדר. 
 
השוטר המשיך ואמר: "יצאתי למזלי עם שכפ"צ ואמרתי לה שהיא עוברת עבירת תנועה. היא לא הבינה, אז דיברתי בערבית והיא החלה לצעוק 'אללה אכבר' ואז הבחנתי שמהרכב יוצא עשן, חשבתי בטח משהו נשרף לה ברכב, אז הלכתי להביא מטיף ואז היה פיצוץ. באותו הרגע הבנתי שהיא מחבלת. היא דיברה בגמגום והיתה עצבנית. 

ביקשתי מכל האנשים באזור להתרחק כי יש מחבלת. באו אנשים לסייע ואמרתי לא לירות כי הסכנה חלפה. אחרי ששמעתי שהיה בלון גז באוטו הבנתי שמנעתי פיגוע גדול. לא חשבתי שזה יגיע אלי ויפגע בי. יכולתי למות. אני מאד מתרגש מזה". לסיכום אמר חן, שוטר ותיק: "אני 33 שנים במערכת, עברתי את כל האינתיפאדות, אני מקווה שזה יעבור כמה שיותר מהר".

"יש בהחלט חשש שמאחורי הפיגוע הבוקר (ראשון) במעלה אדומים עומדת חוליה וייתכן שיהיו ניסיונות נוספים לפגע באמצעות מטען", כך אמר גורם ביטחוני בשיחה עם "מעריב אונליין". 
 
עם זאת, לדברי הגורם לא נראה שמדובר בחוליה מסודרת. "המטען היה קטן ולא מקצועי. לצד זה המחבלת לא הייתה מאומנת", הוא הסביר. מחקירת הפיגוע עולה כי ברכב היו בלוני גז שהיו אמורים להתפוצץ עם הפעלת המטען ולגרום לנזק הרבה יותר גדול.
 
לטענתו, אחת הסיבות לתפיסתה הייתה העובדה כי היא נסעה בנתיב התחבורה הציבורית. היא כן נשלחה לבצע את הפיגוע והוכן לה מטען, אולם לפי רמת הביצוע זה לא נראה כמו חוליה מאורגנת ומאומנת".