פיגוע דקירה שני באותו היום בירושלים: שני מחבלים פלסטינים - האחד בן 13 והשני בן 17 - דקרו יחד נער יהודי בן 13 שרכב על אופניים ופצעו אותו באורח אנוש. לפני כן דקרו השניים את יוסף בן שלום, בן 21 שנפצע קשה.



זו תוצאת הפיגוע אחר הצהריים (שני) בפסגת זאב, אחד הקשים ביותר בגל הטרור הנוכחי. "הילדה שלי הייתה ליד הנער. הם צעקו 'אללה אכבר' ודקרו אותו", סיפר שרון בן שושן, עד ראייה לפיגוע.


השניים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים שמסר כי מצבו של הנער בן ה-13 אנוש. הוא מונשם והובהל לחדר ניתוח. יוסף בן שלום, מונשם ומטופל במחלקה הכירורגית.

אליהו בן שלום, אחיו של יוסף בן ה-21, סיפר: "הוא גיבור כארי. הכוח שלו כוח חזק, ראינו שאפילו הפתיעו שוטרי יס"מ ומג"ב ואני לא מתפלא שהפתיעו גם את אחי". 

 "בפסגת זאב בחיים לא היה פיגוע, תמיד היה שקט בשכונה" 

הוא הוסיף כי "צריך להודות לשם שיש פה נס בתוך נס. הדקירה היא כמה סנטימטרים ספורים מהחזה. הוא חזר מהילולה של שמעון הצדיק בשייח ג'ארח. זה היה נס ללא ספק.  מצבו בינוני עד קשה ואני מבקש שיתפללו לרפואתו". 
 
"אני קורא לכל האזרחים להתעורר ולהיות עירניים", אמר בן שלום. "אתם לא יכולים תדעת מאיפה הם יבואו. בשכונת פסגת זאב בחיים לא היה פיגוע, תמיד היה שקט בשכונה. אף אחד לא האמין שזה יגיע לתוך השכונות". 
 

שני מחבלים דקרו את הצעיר בסמוך לרחוב הניידות ופצעו אותו קשה, המשיכו בדרכם על רחוב ה-16, הבחינו בילד כשהוא רוכב על אופניים, דקרו ופצעו אותו באורח אנוש. 
 
אזרח שהבחין בפיגוע רץ לעברם והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם. מחבל אחד נפגע ככל הנראה על ידי רכב, מחבל שני המשיך לרוץ. ניידת של תחנת שפט עם קצין ושוטר מג״ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, השוטרים קראו לו לעצור ומשלא עצר ביצעו ירי לעברו וניטרלו אותו.

הסכין ששימשה בפיגוע בפסגת זאב. צילום: חטיבת דובר המשטרה

לאחר מכן, סיפר דוד, בעלה של מגי לוגסי, עדת ראייה לאירוע כי היא חסמה לאחד מהפצועים את הפצע המדמם עד שהגיעו כוחות ההצלה: "היא נסעה באוטובוס ופתאום ראתה בצומת מישהו מדמם אז היא צעקה לנהג שיעצור. היא ירדה  ומשכה אותו אל האוטובוס וחסמה לו את הדם עד שהגיע האמבולנס. הוא עוד היה בהכרה וצעק לה: 'את מכאיבה לי' והיא הסבירה לו שהיא רק מנסה לעזור וחוסמת לו את הדם".

כשעה קודם לכן אירע פיגוע דקירה בגבעת התחמושת סמוך למטה הארצי בירושלים. מחבלת דקרה שוטר שנפצע באורח קל. למרבה המזל הצליח להתנתק ממנה ולנטרלה. המחבלת נורתה ונפצעה באורח קשה. 

על פי, חקירה ראשונית של האירוע התברר כי שוטר מג״ב, כבן 20 הבחין במחבלת, כבת 18, שעוררה את חשדו בדרך חיים בר לב וקרא לעברה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. השוטר הצליח לדרוך את נשקו ולנטרלה. היא פונתה לבית החולים. 

עדת ראיה סיפרה כי היתה בסמוך לזירה ולפתע שמעה יריות: "זה כמו זירת מלחמה. מפחיד נורא".

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי התייחס לפיגוע בגבעת התחמושת ואמר: "שוב הערנות והדריכות המבצעיות של השוטרים מוכיחות עצמן בשטח ומונעות פגיעה בחפים מפשע. השוטר פעל כראוי וכמצופה ממנו וראוי להערכה על כך. אנו ממשיכים בהיערכות המתוגברת בירושלים ונפעל בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל שינסה לסכן חיים".