קבלן עבודות שעבד היום (שני) על גדר הגבול בשטח ישראל המקביל לשטח המועצה האזורית אשכול, חשף פיר מנהרת טרור ושלף מתוך האדמה כמה חלקי תחמושת וכלי נשק. 
גורם בצה"ל אמר למעריב כי מדובר בקצה של פיר מנהרה שצה"ל מכיר מתקופת צוק איתן, פיר שהוביל למנהרה שפוצצה וטופלה על ידי הצבא בעבר. הגורם מבהיר כי לא נמצא מצבור נשק אלא חלקים של נשק שיתכן ונקברו בזמן הריסתה של המנהרה. לא נמצאו כלי נשק שלמים אלא חלקים שאין בהם תועלת. 
לטענת תושבי היישובים הסמוכים הם עודכנו על ידי הצבא ולאחר שבמהלך היום פרצו שמועות רבות על חישוף מנהרת טרור חדשה ומציאת מצבור נשק, הוחלט בצנזורה להתיר לפרסום את המקרה הזה. 

6 פלסטינים נפצעו קל משאיפת גז 

המתח ביישובי הדרום עולה שוב מדרגה לאחר שהיום בשעות אחר הצהריים הגיעו עשרות פלסטינים שוב לגדר הרצועה והחלו להפר את הסדר. הפורעים פרצו את הגדר והחלו להיכנס ולצאת תוך כדי שהם מחבלים בגדר. 
במהלך הפרות הסדר הם תיעדו עצמם הורסים את הגדר כשהם מניפים דגלי פלסטין. כוח גדול שנכח במקום הדף אותם לפרקים אולם שלט על האירוע. הפלסטינים דיווחו כי 6 נפצעו באורח קל ובינוני כתוצאה משאיפת גז. 



הפרות סדר סמוך לגדר. צילום: מקורות פלסטינים 
תושבי הדרום ביקשו מאמצעי התקשורת להימנע מציון שמות היישובים מאחר והילדים חווים חרדות מתקופת צוק איתן.

"כל כתבי השטח, בדגש על כתבי הטלוויזיה עשו עמנו חסד", הם ביקשו בהודעה שפרסמו. "כל פרסום שלכם עם שם הישוב גורר אחריו את תלאות עמוד ענן וצוק איתן. האזרח הפשוט מפרש רק לכיוון אחד את משמעות המשפט 'סמוך לרעים או סמוך לכיסופים' או כל ישוב אחר. במקום לשדר בטחון, יוצא שכתבי ישראל משדרים פאניקה ולחץ. אנא גלו אחריות כלפיי התושבים והדפו את כל החובבנים" הם בקשו. 
גם בצד השני הביעו הפלסטינים זעם על התנהגות הצעירים בגדר. תושבים ברצועה לא הסתירו את הביקורת נגד תופעת ההפגנות ההולכת ומתגברת באזורי החיץ ברצועה. לדבריהם, התופעה מעמידה את חייהם של הצעירים בסכנה והופכת אותם לטרף קל עבור חיילי צה"ל. 
התושבים הוסיפו, כי ניתן לקיים הפגנות הזדהות עם הגדה המערבית, ללא צורך בחיכוך עם כוחות צה"ל וקראו לחמאס למנוע את הגעת הצעירים לאזורי החיץ.

בהכנת הידיעה השתתף יאסר עוקבי