עליית הכוחות לירושלים ולערים בהן יש חיכוך בשבוע האחרון, השאירה את העורף שעליו אמון משמר הגבול בשגרה, חשוף לפורענות.



בעקבות הערכת מצב שהתקיימה ולפיה הכוחות שהוקפצו ו-13 פלוגות המילואים שגויסו לא צפויים לרדת מכוננות בקרוב, הוחלט במשמר הגבול ובשומר החדש לגייס מתנדבים שיגבו את כוחות המשטרה במקומות בהם יש מחסור בשבועות הקרובים.



"זה צו מילואים לשמירה על המרחב הציבורי", נמסר מארגון השומר הצעיר. "לאור המצב הביטחוני המחמיר ופיגועי הדקירה אשר פוקדים אותנו בשבועות האחרונים, פתחנו גיוס נוסף של מתנדבים שיגבה את השוטרים בארץ במקומות בהם ישנו מחסור עקב העברת כוחות ותגבור למקומות אחרים. עוד השבוע יחלו גיוסים מזורזים ושיבוצים מיידים במסגרת הפעולות הדרושות של מג"ב".



מטרת הגיוס היא להביא מסת מתנדבים משמעותית, שתיתן גיבוי לכוחות המשטרה במקומות בהם ישנו מחסור, עקב תגבורים באזורים אחרים בארץ. בשבוע הקרוב יחל גיוס מזורז ושיבוץ מידי במסגרת הפעילויות הדרושות של מג"ב. כך שעוד השבוע התגבור יורגש בשטח. "כל אחת ואחת מהמתנדבים יידרש להתנדב למשך מינימום של ארבע שעות בכל פעם. ארבעת השעות השבועיות בימים כמו אליו עשויות להוסיף תחושת ביטחון גדולה ואולי לחסוך דמים", נמסר מהארגון.



"ברור לגמרי שבשעה הזאת כל אדם שמרגיש צעיר בגופו ובנפשו ומחפש איפה ואיך הוא יכול לקחת חלק אקטיבי במצב האבסורדי של אובדן תחושת הביטחון האישי, יכול ונדרש לעשות ככל שביכולתו כדיי לשפר את המצב. לכל הפחות בסביבה שבה הוא חיי" אומר יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד ארגון "השומר החדש". "ניתן לראות את זה בכל זירת פיגוע בימים האחרונים, בה אנשים מתקבצים ורק מחפשים דרכים לסייע".