משרד ההגנה הרוסי הודיע, כי חיל האוויר הרוסי והישראלי יתחילו אימונים כדי למנוע התנגשות ביניהם במלחמה בסוריה. כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הרוסי בערבית ״רוסיה היום״.



המהלך מגיע כחלק מהתפתחות הקשר בין המדינות, לאור המצב הרגיש בסוריה, שם ישראל פועלת מדי פעם על מנת לסכל הברחת אמצעי לחימה שעלולים לשמש כנגדה. רוסיה, אשר החלה לפעול בתקופה האחרונה על מנת לסייע למשטרו של בשאר אל אסד להישאר במקומו, מקיימת עשרות גיחות והפצצות ביום, כנגד המורדים וכן אנשי ארגון דאעש. בין הצבאות מתקיים דיאלוג עליו סוכם בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.



בינתיים, צבא המשטר פתח היום (חמישי) במתקפה נגד המורדים, יחד עם לוחמי חיזבאללה, במחוז חומס במרכז המדינה, בסיוע מטוסים רוסיים. הטלוויזיה הסורית דווחה כי הצבא השתלט על העיירה ח'אלדיה הסמוכה לעיר חמאה. משרד ההגנה הרוסי הודיע, כי לוחמי ארגון המדינה האיסלאמית, דאעש, נסוגים מכמה איזורים. פעיל זכויות אדם סורי המתגורר בחומס אמר, כי למתקפה הצבאית קדמו הפצצות אוויריות רבות והפגזה ארטילרית רחבת היקף. ארגון ״אל-מרסד״ הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, דיווח כי הופצצו לפחות 15 יעדים באזור העיירה תלבסיה, ולפחות 15 בני אדם נהרגו. 


בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתח ביקורת על עמדתה של ארצות הברית בנושא המשבר הסורי ואמר כי זו אינה עמדה בונה. לדבריו, הסירוב של וושינגטון לארח משלחת צבאית רוסית רמת דרג יוצר רושם שהממשל האמריקאי כלל אינו מעוניין לדון עם ארצו בסוגיה הסורית״. בשבוע שעבר פתח צבא סוריה ולוחמי חיזבאללה, במתקפה נגד המורדים במחוזות אידליב וחמאה, בסיוע מאוסי קרב רוסיים.