פיגוע ירי ודקירות בתחנה המרכזית בבאר שבע:  סמל עומרי לוי, לוחם גולני ממושב שדי חמד שבשרון, נרצח ו-10 נפצעו אמש (ראשון) בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, שבו חטף מחבל נשק מחייל וירה לכל עבר. 


פיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע
אדם נוסף, נתין זר, נורה בשוגג על ידי קב"ט התחנה שחשד כי הוא מחבל, אך הוא לא היה מעורב בפיגוע. עוברי אורח ביצעו לינץ' באזרח הזר, יידו בו חפצים ובעטו בו. הלילה מת מפצעיו בבית החולים סורוקה בעיר.
 
הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
עד ראייה סיפר כי למעריב אונליין כי הגיע למקום לאסוף את בנו ושמע את היריות. "ראיתי את המאבטח יורה באדם שחום עור ברגליים. צעקתי אליו: 'אולי הוא לא המחבל' אבל הם צעקו לי לצאת מהמקום". הוא הוסיף כי ליד האדם הירוי היה אייפון לבן וכי לא ראה סכין או אקדח באזור.

 
"המחבל עצמו יורה באקדח, לוקח את הנשק מהחייל וממשיך לירות בתוך התחנה ומתנהלים מולו חילופי אש. ברגע שהוא יוצא מהתחנה המרכזית הוא נתקל בכוחות מולו, נורה מיד ונהרג", הוסיף הלוי, "ובכליו מזהים גם סכין וגם אקדח עם תחמושת". 
 
בהמשך לדיווחים על מחדל אבטחתי סיפר מפקד המחוז כי "עובדתית הוא נכנס לתחנה המרכזית", אמר מפקד המחוז במשטרה והדגיש כי "המקום מאובטח על ידי חברה מקומית".

איש הביטחון שירה באזרח האריתראי מסר בתחקור הראשוני שנערך לאחר תום האירוע כי היה משוכנע שהוא המחבל: "ראיתי אותו רץ לעברי ולא מסתתר כמו האחרים ולכן יריתי בו", אמר. 
 
"זירה קשה, הרבה צעקות"

סגן מנהל מרחב נגב במד"א, גדי אבוחצירה, שהגיע למקום סיפר כי "בתוך התחנה המרכזית הבחנו בפצועים ששכבו לאורך כ-30 מטר, כולם בשנות ה-20 המאוחרות לחייהם. הגענו למקום עם כוחות גדולים והתפרסנו בשטח התחנה המרכזית לסרוק אחר הנפגעים, ערכו מיון ראשוני והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים". 

"שניים מהם סבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון, הם היו מחוסרי הכרה והוגדרו בשטח במצב אנוש, ארבעת הפצועים שנפגעו באורח בינוני היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון ובגפיים התחתונות, נפגעת נוספת שנפגעה באורח קל סבלה מפצעי ירי בגפיים. לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו את כל הפצועים לבי"ח סורוקה. שני המחבלים שנוטרלו נפגעו מירי כוחות הביטחון", הוסיף אבוחצירה.

מצוד נרחב התבצע באזור אחר כלי רכב החשוד כי הסיע את שני המחבלים. 

רונן גריזק, מנהל מד"א באר שבע סיפר: "הגעתי באמבולנס הראשון לפה. זירה קשה, נפגעים שוכבים, הרבה צעקות. עברנו לנוהל אר"ן. פינינו תוך מספר דקות לבית החולים והיו גם מספר נפגעי חרדה במקום.  ממה שאני ראיתי הפצעים היו פצעי ירי. פינינו שמונה פצועים ביניהם ההרוג והפצוע האנוש".

רפי, בן 24, שעובד בתחנה המרכזית, סיפר למעריב אונליין: "היינו ארבעה עובדים, ראינו את המחבל, קפצנו והתחבאנו. אם היה מבחין בנו - היה יורה בנו והיינו בין המתים או הפצועים. יצאנו בנס מהסיפור הזה". בהמשך, המשטרה הרחיקה את ההמון מהתחנה המרכזית. ככל הנראה על מנת להוציא את גופת המחבל.

דניאל אבאבסו, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה עוד נשמעו קולות ירי בסמוך לרציפי האוטובוסים. תוך סיוע של צוותי הצלה נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מפצעי ירי ודקירות. אזרחים בעלי תושיה וחיילים שהיו בתחנה מנעו מהמחבלים לדקור או לפגוע באזרחים נוספים עד להגעת כוחות הביטחון. בעקבות האירוע טופלו אף מספר רב של נפגעי חרדה. מדובר בזירה קשה".