"עלינו לגנות בקול רם וברור מעשי לינץ', כפי שבוצע אתמול באזרח האריתראי הבטום זרהום, ולהעמיד לדין את מבצעיו. אסור לאיש לנהוג כך, גם כשהכעס רב והעצב גדול"', כך אמר הערב (שני) שר הביטחון משה יעלון. 

השר יעלון אמר את הדברים במהלך ערב הוקרה שקיימה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשות אלוף יואב (פולי) מרדכי, ערב מורשת בסימן הצדעה למתאמי עבר לדורותיהם בבסיס "פלמחים" בראשון לציון. 

במהלך האירוע אף שיגר יעלון מסרים של הרגעה ופיוס לעבר הפלסטינים 
וקרא להמשיך בשילובם של ערביי ישראל בחברה ולא לנהל כלפיהם שיח של שנאה והסתה, על אף ניסיונות של פוליטיקאים להפריד ולהתסיס. "עלינו לשאוף ככל יכולתנו להפריד בין האוכלוסייה הפלסטינית לבין הטרור" אמר השר .

"עלינו להוסיף ולסייע לתושב בג'נין, בשכם או ברמאללה, להתפרנס בכבוד ולחיות ברווחה. לסייע ככל הניתן בכלכלה, ברווחה, ברפואה, בתשתיות ובכל תחום מתחומי החיים וזה גם משרת את האינטרסים שלנו", הוסיף שר הביטחון. 

הוא הוסיף כי "עלינו לזכור כי אדם הוא אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית. להקפיד על שלטון החוק קלה כחמורה. להיאבק בחורמה בגזענות, באלימות ובתופעות הבזויות המכונות 'תג מחיר', שהן טרור לשמו הנועד לפגוע במרקם החיים של התושבים ולהצית תבערה באזור".