חסן יוסוף, מנהיג החמאס בגדה המערבית, נעצר הלילה (שני) על ידי הכוח המבצע הוא גדוד הרעם 334 של חיל התותחנים, כחלק מהמאבק בסיכול הטרור ביהודה ושומרון וניסיון ארגון חמאס להוציא מן הגדה פיגועים ולהסית את האוכלוסייה לביצוע טרור עמי.



יוסוף הסית בשבועות האחרונים לאלימות ועומד מאחורי קריאות לצאת ולבצע פיגועים בגדה המערבית. יוסוף נעצר בביתו ברמאללה והמעצר עבר ללא התנגדות וללא אירועים חריגים. חסן יוסוף הועבר לחקירת השב"כ.



במערכת הביטחון עוקבים בדריכות רבה אחר ההסתה שמגיעה ביממה האחרונה מהנהגת חמאס ברצועת עזה. אתמול דווח כי בכירי ההנהגה הנחו את הפעילים בגדה המערבית לצאת ולבצע פיגועי התאבדות נגד מטרות יהודיות ביהודה ושומרון. 

"צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לנקוט באמצעים המתאימים על מנת לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ולפעול נגד ארגוני הטרור באזור יהודה ושומרון", נמסר בהודעת הצבא. 

בתוך כך, מבצע מעצרים נרחב התרחש הלילה בגדה. 35 מבוקשים נעצרו מתוכם 12 מבוקשים מארגון הטרור חמאס.  במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב באיו"ש ובבקעה 20 מבוקשים. 12 מהמבוקשים שנעצרו חשודים  במעורבות בפעילות טרור עממי לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. 5 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס. 
 
בנוסף, כחלק ממבצע חטיבתי בחטיבה המרחבית "שומרון" נעצרו הלילה 15 פעילי טרור בעיר שכם ובכפרים הסובבים לה. שבעה מהם פעילים בארגון הטרור חמאס.

מגבירים מאמצים


לפי גורמים בישראל, בשבועות האחרונים מגבירים את עבודת המודיעין על אנשי חמאס הפועלים בשטחי הגדה. אותם גורמים משוכנעים כי חמאס יעשה כל מאמץ כדי להוציא לפועל פיגועים גדולים על ידי שימוש בכל האמצעים שיש לרשות המחבלים בשטח.
 
בימים האחרונים בוצעו מעצרים רבים ברחבי הגדה של פעילים המשויכים לחמאס. מדובר ב־30 עצורים רק בשבוע האחרון. ברשתות החברתיות קורא חמאס לפעילים להפסיק את פיגועי הסכינים שלא מצליחים - ולצאת לבצע פיגועי דריסה ופיגועי ירי. 
 
מחמוד א־זהאר, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, אמר אתמול לאתר המזוהה עם גורמים אסלאמיסטיים בעזה כי הוא מקווה שהאלימות הנוכחית תידרדר ל”אינתיפאדה חמושה”, וזאת בעקבות הצלחות הפיגועים בבאר שבע ובאוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. המנהיג של חמאס אמר כי על הפלסטינים מוטלת החובה להשתמש בנשק ובאמצעים קטלניים, “משום שזה מה שהצד הישראלי עושה. אלו המתנגדים לאינתיפאדה חמושה חוששים לאינטרסים אישיים שלהם, לכיסאותיהם ולתעודות VIP שלהם”, אמר א־זהאר ברומזו ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.
 
במערכת הביטחון סבורים כי חמאס הבין שהגדה נתפסת בעיני העם הפלסטיני ככישלון, לאחר שבמהלך כל מבצע צוק איתן לא הצליחו להעיר בגדה את הטרור ומאז הם מנסים להבעיר אותה. בכירים בחמאס, כמו סלאח ערורי, יצאו מהכלא, התמקמו בטורקיה וקיבלו את האחריות להחזיר את הפיגועים לגדה.
 
בצה”ל מזהים שני מסלולים בגדה – מאמץ להקמת תשתיות טרור ובמקביל הגדלת התמיכה הכספית ועידוד לצאת לבצע פיגועים. מאז החל גל הטרור מעודד חמאס את פעיליו לבצע פעולות טרור. “אם יש לך יכולת ורובה, צא ותעשה פיגוע”, נאמר בקמפיין של חמאס.