תקף צה"ל הערב (שני) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר שתי תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר עוטף עזה מוקדם יותר הערב.

מדובר צהל, נמסר כי "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום". עוד נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי לכל פעולת טרור היוצאת מרצועת עזה.

כזכור, אזעקת צבע אדום נשמעה הערב בקיבוצים נחל עוז ובעלומים. אזרחים דיווחו על פיצוץ מחוץ ליישוב. באירוע לא דווח על נפגעים ולא ידוע על נזק.

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיב על הירי אל עבר מדינת ישראל: "הירי לא נפסק לרגע ומבחינת ראש ממשלת ישראל, המצב תקין והשגרה יכולה להימשך. נתניהו החליף את האיום האיראני, באיום של חרב וסכין העיקר להמשיך לשלוט תחת משטר של פחד והסתה".

נמשכים הטפטופים לדרום

רק לפני חמישה ימים הופעלה האזעקה בדרום הארץ. זאת לאחר שביום רביעי נורתה פצצת מרגמה במועצה אזורית שער הנגב ונפלה בשטח פתוח. סריקות בוצעו באזור לאיתור הנפילה. לא דווח על נפגעים או נזק. גם לפני כשבועיים נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 

בתחילת החודש, ערב סוכות, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. ביישובים נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה נשמעה אזעקת צבע אדום סמוך לשעה 23:00 בלילה. כמה דקות לפני האזעקה הפלסטינים דיווחו על שיגור כושל נוסף של רקטה, שעל פי דיווחים היא נפלה בשטח הרצועה. מדובר בשני שיגורים שלפחות אחד מהם כשל. כוחות הביטחון ביצעו סריקות ומצאו את הרקטה ליד גדר המערכת.