בצה”ל החליטו באחרונה להצטרף לקבוצות הווטסאפ שמפיצות הודעות על פיגועים - דקות אחרי שהם מתרחשים - במטרה למנוע מגל השמועות להגיע לאוזניהם של משפחות החיילים שלעתים מוזכרים בהודעות. 

גל הטרור הנוכחי שובר שיאים בקצב העברת המידע, אבל יש לזה גם צד שלילי: מידע, לעתים שגוי,  על חיילים שנפצעו או שנהרגו באירועים, מופץ באופן בלתי מבוקר. בניסיון להתמודד עם התופעה הוחלט במערך הנפגעים של צה”ל להכניס את אנשי החמ”ל של המערך לתוך קבוצות הווטסאפ. המטרה היא לזהות את המידע שמופץ וליצור קשר עם החייל שמוזכר ועם משפחתו. 
 
למשל, דקות אחרי התקרית בהר דב שבה חיזבאללה הגיב על חיסול חוליה שלו בסוריה, חיסול שיוחס לישראל, הופצה בווטסאפ תמונתו של מפקד הגדוד בליווי הודעה שבמקרה זה הייתה מפוברקת על כך שנהרג. המג”ד אומנם לא נפגע, אבל משפחתו קיבלה  את הדיווח על נפילתו  דרך הרשת החברתית.
 

בראיון ל"מעריב־השבוע" אומר סא”ל יורם חסון, ראש ענף נפגעים וקציני ערים בצה”ל: “נושא הווטסאפים הוא מורכב ומאתגר. בפיגוע בבאר שבע, שבו נהרג עומרי לוי ז”ל, זה כבר הגיע לשיא.  לא רק שפרסמו את שמו, גם הפיצו  את תמונתו. אתה רואה באחת הקבוצות את השם והתמונה ומבין שתוך דקות זה יגיע למשפחתו".
 
לדבריו , כניסת צה”ל לווטסאפ נועדה בדיוק למצב כזה. “אנחנו לא יכולים להשתיק את הווטסאפ ולא מתעלמים מהמציאות”, הוא אומר, “אלא רק מנסים להתמודד איתה בצורה טובה יותר”.  
 
חסון מבקש לסיום לשלוח מסר לכל מפיצי השמועות בקבוצות הווטסאפ ואומר:  “תשימו את עצמכם במקום המשפחות שצריכות לקבל את ההודעה. תחשבו שזו אמא שלכם או האח הקטן שלכם שמקבל עכשיו בטלפון שלו בשורת איוב, עם תמונה. תשימו עצמכם במקומם  ותנסו להבין את הנזק. זו טראומה למשפחה גם בלי ההודעה המוקדמת בווטסאפ, החיים נהרסו ואנחנו בהפצת ההודעות האלה גורמים להם עוד  סבל. אנחנו כחברה חייבים לעצור את התופעה הזו”.