"ירה עלינו 3-4 כדורים, רצנו אליו, ירינו עליו והוא ברח", כך סיפר אחד החיילים שהיה בטרמפיאדה סמוך לעפרה שבשומרון על ניסיון פיגוע הירי שאירע הערב (חמישי) ובו אין נפגעים.



הרכב ממנו בוצע הירי נמלט מהמקום וכוחות הביטחון פתחו בסריקות על מנת לאתרו.


תרמיל מתוך האקדח של המחבל. צילום: אורן רונד
 
רכב מסוג סקודה בצבע לבן נסע על כביש 60 מכיוון דרום לכיוון הטרמפיאדה הצפונית סמוך לעפרה וביצע ירי מאקדח לעבר ארבעת החיילים שאיבטחו את המקום. הוא המשיך בנסיעה לכיוון עין יברוד תוך כדי ירי תגובה של החיילים לכיוון הרכב ולאחר מכן נמצאו במקום שלושה תרמילי אקדח.

קודם לכן היום, נזרק מטען צינור לעבר כוחות בא-טור, ופגע ברכב פרטי. גם במקרה הזה לא היו נפגעים והמטען כאמור פגע ברכב של תושבים מקומיים ושניים מהם ששהו ברכב לקו בחרדה. אין נפגעים בקרב כוחות המשטרה והסריקות לאיתור החשודים נמשכות. 


הרכב שנפגע ממטען צינור. צילום: חטיבת דובר המשטרה

קודם לכן היום, בוצע ניסיון פיגוע דקירה בבית הדסה שבחברון. באירוע לא היו נפגעים והמחבל שניסה לפגע - נורה וחוסל. מבדיקה ראשונית עלה כי המחבל הגיע מכיוון המדרגות שמול בית הדסה וניסה לדקור חייל. החייל ביצע ירי וחיסל את המחבל.
 
מוקדם יותר אירע פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה, בחסם 160 שבין קרית ארבע לחברון. במהלך הפרות סדר שאירעו במקום,הגיע המחבל, מהדי מחמד מוחתסב (23) כשהוא חמוש בסכין. המחבל הגיח לעבר הכוח ששהה בעמדה ודקר את לוחם מג"ב בראשו.
 
הלוחם טופל במקום על ידי חובשים של תאג"ד ופונה לאחר מכן ע"י אמבולנס צבאי לבית החולים הדסה עין כרם. המחבל נורה וחוסל.
 
מבדיקה ראשונית עלה כי לאחר הדקירה החייל התעשת מיד והדף את המחבל, שניסה להמשיך ולדקור לוחם משמר הגבול שעמד בסמוך. לוחם משמר הגבול הפצוע ביצע לעברו ירי מדויק וכאמור חיסל אותו.