במערכת הביטחון מחפשים פתרונות לטרור הסכינאות, לאחר שהשבוע נתקלו בעיקר בפיגועים שבהם המחבלים המפגעים מתקרבים ללוחמים או לשוטרים – ואז שולפים במהירות סכין ודוקרים אותם.



כחלק מהערכות המצב שהתקיימו הוחלט להפעיל סגר חלקי בשיטת “הכתר הנושם” סביב העיר חברון, כדי להסיט את תנועת התושבים הפלסטינים למחסומים שבהם יש כוחות גדולים ובידוק טוב יותר. זאת בעקבות ההצלחה בהפעלת “הכתר הנושם” בכניסות וביציאות מהשכונות הערביות במזרח ירושלים.



בין היתר הוחלט להפסיק תנועה של פלסטינים בכניסות וביציאות מיישובים יהודיים בגזרת חברון. ההגבלה תחול על פלסטינים בני 15־25. תלמידים פלסטינים שצריכים לצאת משכונותיהם או מיישוביהם לבתי ספר יעברו מעתה דרך מחסומים ספציפיים שבהם יתבצע בידוק ביטחוני נרחב יותר. כן תוגבל התנועה סמוך לצומת ג’ילבר הסמוך לשכונת תל רומיידה בחברון, אם כי שם תתאפשר תנועה חופשית רק לתושבי המקום, דבר שיקל על הבידוק של הפלסטינים.



מצה”ל נמסר כאמור כי מטרת הגבלות התנועה הן לאפשר שגרת חיים, לצד הסטת התנועה למקומות שבהם יש לכוחות הביטחון יכולת טובה יותר לבצע בדיקות. בכוונת צה”ל להחיל את ההגבלות האלה באופן הדרגתי.



אמש בחברון טענו הפלסטינים כי היציאות והכניסות לעיר כבר עובו בכוחות צבא ישראליים רבים וכי התנועה בהן מוגבלת. חברון נחשבת בעיני מערכת הביטחון אתגר לא פשוט, שכן חלק גדול מהמפגעים יוצאים ממנה. לקראת תפילות יום השישי שיתקיימו היום נרשמת היערכות מוגברת של צה”ל, במיוחד לאור הקריאות ברשתות החברתיות לתושבים הפלסטינים לצאת ליום זעם ברחובות. בצבא מעריכים כי במהלך היום יתקיימו הפרות סדר רבות בכל רחבי הגדה המערבית.