״הבנתי שאם אני מהססת לשנייה הלוחם שלידי כבר לא יהיה בחיים״, כך שחזרה היום (שישי) סמ״ש א׳, לוחמת משמר הגבול שנטרלה את המחבלים בצומת תפוח.



סמ״ש א' שחזרה את האירוע בפני מפקד מג"ב איו"ש, תנ"צ עוזי לוי: ״אנחנו דרוכים ומתורגלים בדיוק לאירועים האלה, בשנייה שראיתי את שני המחבלים יורדים עם הסכינים לעבר הלוחם הבנתי שאם אני מהססת לשנייה הלוחם שלידי כבר לא יהיה בחיים״.



הלוחם נפצע באורח קל בידו וקיבל טיפול רפואי במקום.



תת ניצב עוזי לוי, מפקד מג״ב איו״ש, שיבח את תגובת הלוחמים וציין: ״פעלתם בקור רוח בדיוק כפי שמצופה מכם. העירנות והדריכות שאתם מפגינים בשעת אירוע, מוכחים כמצילי חיים ומהווים הגורם המרכזי לסיומם של אירועים אלו בזמן קצר וללא נפגעים״.



מתחקור ראשוני של הפיגוע עולה כי שני פלסטינים הגיעו למחסום תפוח שבשומרון סמוך לשעה 12:00 בצהריים כשהם רכובים על קטנוע, ירדו ממנו חמושים בסכינים שלופים וניסו לדקור לוחם מג"ב שמאייש את המחסום.



הלוחמת שלצידו זיהתה את המתרחש, והגיבה בירי מדויק לעבר המחבלים שנוטרלו. אחד המחבלים חוסל, והשני נפצע אנושות. כל הצירים המובלים לצומת תפוח נחסמו עד לסיום הטיפול בזירה.



יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון הגיע לזירה לאחר האירוע. לדבריו, "נמנע כאן היום אסון גדול בזכות תושיית החיילים. בזכותה של החיילת הגיבורה. אני קורא למדינת ישראל ללמוד מחיילי צה"ל איך נלחמים בטרור. באומץ בנחישות מתוך חתירה למגע עד לנצחון".