המחבל אחמד יאקין ג׳עברי (20) שביצע היום (ראשון) את פיגוע הדריסה ליד בית ענון הסגיר עצמו הערב לידי כוחות הביטחון ונלקח לחקירת השב"כ.



הפלסטיני הסגיר עצמו לאחר שכוחות הביטחון עלו על זהותו וסגרו עליו במקום המחבוא בבית ענון. בחקירה ראשונית טען כי לא מדובר בפיגוע אלא בתאונת דרכים.  



בצד הפלסטיני נשמעו דיווחים אחרים אודות לכידתו של המחבל. מקור פלסטיני סיפר ל"מעריב-אונליין", כי יאקין ג׳עברי הגיע לאחד המכובדים בחברון, שם סיפר לו כי הדריסה לא הייתה מכוונת וכי הוא נאלץ להימלט. לטענתו, הוא נמלט בגלל סיפורו של בן משפחה אחר שנורה למוות לאחר שהסגיר עצמו בשל פיגוע דריסה של מתנחלים בצומת הגוש. על פי המקור, המחבל הפלסטיני החליט בעצמו לגשת ללשכת התיאום והקישור הישראלי. חשוב לציין כי לא מוכר לצה"ל אירוע שכזה, בו מחבל הסגיר עצמו ונורה למוות.


לפני כן, דיווחו מקורות פלסטינים כי כוחות צה"ל נכנסו לכפרים הסמוכים לזירת הפיגוע וערכו סריקות בניסיון לאתר את המחבל. 



הפיגוע אירע בשעות הצהריים, כאשר הפלסטיני הגיע לצומת בית ענון כשהוא נוהג ברכב, ודרס שלושה לוחמי מג"ב שהיו במקום. לוחם אחד נפצע קשה ושניים נוספים באורח קל. הלוחמים פתחו באש לעבר הרכב, אולם הוא נמלט מהמקום.



כאמור, כוחות הביטחון פתחו בסריקות והקימו מחסומים על מנת לתפוס את הרכב הפוגע וגורם ביטחוני מסר כי "נגיע לנהג שנמלט".



בני טנא, חובש רפואת חירום במד"א וחגי וינגוש, פאראמדיק מד"א, סיפר: "העלינו את הפצועים במהירות לאמבולנסים על מנת לפנות אותם לבתי החולים כשבדרך נמשך הטיפול הרפואי. אחד מהם סבל מפגיעות בראש ובגפיים והוגדר קשה, השניים האחרים הוגדרו במצב קל. הם תקשרו איתנו וסיפרו שנפגעו מרכב".



יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון, אמר בתגובה: "לפני פחות משנתיים הוקמה הכיכר הסמוכה למקומות הפיגועים האחרונים בענון. אנו, ראשי המועצות באזור התרענו שוב ושוב בפני הגורמים השונים על המסוכנות של הכיכר והצענו פתרונות חלופיים לעניין זה. רכבים המגיעים לכיכר נאלצים להאט ונרגמים שוב ושוב באבנים ובקבוקי תבערה, וכן נדרש למקום כח צבאי אדיר. חשוב לציין שכיכר זו הוקמה בסיוע ובמימון האיחוד האירופי. אני שב ודורש ממשלת ישראל לסגור לאלתר את המעברים המסוכנים במקומות מועדים אלה. לא ייתכן שחיילים ואזרחים ייהרגו וייפצעו בשל נוחות של אויבנו".