אירוע הדקירה בראשון לציון גרם להיסטריה גדולה באזור, מה שהוביל גם לתקרית, שבמזל הסתיימה ללא נפגעים.



הכל החל בעקבות חשד של אישה, אשר נסעה בקו 274, אשר עשה את דרכו מרחובות לתל אביב. במהלך הנסיעה, היו נוסעיו עדים לפיגוע הדקירה שארע על קו 83, במהלכו נפצעו שלושה בני אדם, שניים באורח קשה ואחד באורח קל. לאחר שנתקעו בפקק שנוצר בעקבות האירוע, המשיך הנהג בדרכו ב-10 דקות, אך כאשר הגיע לאזור צומת השבעה, אשר נמצא סמוך לצומת בית דגן, צרחה אחת הנוסעות כי יש מחבל באוטובוס וגרמה לבהלה המונית.



על פי עדויות מהמקום, אחד האנשים ניסה לפרוץ את דלת האוטובוס על מנת לצאת החוצה, מיד לאחר מכן, כאשר הפניקה גברה, החלו הנוסעים לצאת מהאוטובוס. אזרחים אשר הגיעו לאזור, החלו לעזור לנוסעים, וחלקם אף שלפו נשקים לעבר אזרחים אחרים. לאחר שניות ספורות, הגיעו למקום גם אנשי כוחות הביטחון, שהגיעו מהזירה הקודמת בראשל"צ.



אחת הנוסעות סיפרה ל"מעריב אונליין": "הראשונים שהגיבו לאירוע לא היו שוטרים, היו אנשים עם נשק, חיילים. אשר בודדו שניים שהיו חשודים. אחד מהם התברר כיהודי, והשני, תושב שכם, בעל אישורי שהייה בישראל. למרבה ההפתעה, מי שעזר לנו לרדת מהאוטובוס היה דווקא אותו פלסטיני אשר בסופו של דבר נבדק על ידי כוחות הביטחון ולאחר מכן חזר לאוטובוס.



אחד החשודים, יהודי תושב בית דגן, סיפר למעריב כי נבהל לאחר שנוסעת החלה לצרוח כי יש מחבל על האוטובוס: "התחלתי לברוח וביקשתי מהנהג שיפתח את הדלתות. יצאתי החוצה ואזרח חמוש הופיע כשנשקו שלוף. אמרתי לו שאני יהודי. הוא היה יכול לירות בי. צריך להיזהר עם הפאניקה והבהלה".