אירוע שלישי במעבר ג'למה בגלבוע בעשרת הימים האחרונים.



יממה לאחר ניסיון הפיגוע במעבר ג'למה שמהווה את הכניסה הצפונית לג'נין ולצפון השומרון , הבוקר (שלישי) נמנע פיגוע נוסף ואין נפגעים.



‏הפלסטיני הוא מוחמד אל-מהר בן 16 תושב מחנה הפליטים ג'נין. הוא הגיע לכיוון המעבר עורר את חשדם של המאבטחים במקום. לאחר נוהל מעצר חשוד הוא נעצר ובכליו נמצא מטען צינור וסכין. חבלן הוזעק למקום והפלסטיני הועבר לחקירה. החשוד נעצר על ידי גדוד של הסיור המדברי.



כזכור, אתמול באותו המקום שני מחבלים ניסו לדקור ישראלים, מחבל אחד חוסל ושני נוטרל.



מתחקיר האירוע עולה כי כוח מהגדס"ר המדברי הגיע לתחנת דלק הסמוכה למעבר וזיהה שני חשודים. הכוח ניגש לבדוק את החשודים והותקף ע"י אחד מהם באמצעות סכין, הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד לעבר החוליה. אחד המחבלים נורה ונהרג. אין נפגעים לכוחותינו.



על פי דיווחים פלסטינים, המחבל שביצע את ניסיון הדקירה הוא אחמד עוואד אבו א-ראב, בן 16, ממחנה קבאטיה מדרום מערב לג׳נין. המחבל השני הוא מואמן מחמוד כמיל, בן 17, גם הוא מקבאטיה. הוא נעצר על ידי חיילי צה״ל, ולא נפגע.



בשבת התרחש ניסיון פיגוע דקירה נוסף במקום. בסריקות לפני פתיחת המעבר, מחבל חמוש בסכין הסתתר, ככל הנראה בסמוך לתחנת מוניות ליד הכניסה למעבר.



בנוסף, לפני כשבוע וחצי, מחבל בן 16 ניסה לדקור מאבטחים של משרד הביטחון במחסום אך איש לא נפגע.



מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי המחבל התחזה לרוכל עם קרטון קרמבו בידיו, התקדם לכיוון המעבר אותו מפעילה רשות המעברים במשרד הביטחון ולפתע השליך המחבל את הקרטון, שלף סכין ופתח בריצה לעבר אנשי הביטחון בעמדות הבידוק.



מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון זיהה את המחבל רץ לעבר אנשי הביטחון, בין המכוניות. המאבטח הסתער לעברו, ירה בו מטווח קצר ונטרל את האיום.