לבית הדין הצבאי מחוז שיפוט צפון, הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד חייל בדרגת רב"ט, המייחס לו עבירה של ידיעות כוזבות, לפי חוק השיפוט הצבאי.



מכתב האישום עולה כי לפני שבוע בעת שהחייל היה בדרכו לדיון משפטי בבית הדין הצבאי ביפו, הוא חתך את עצמו באמצעות סכין יפנית בידו השמאלית ובחזהו. מיד לאחר מכן ניגש החייל אל עמדת השומר במתחם בית הדין הצבאי, שאל שוטרת צבאית ששמרה בעמדת הש.ג. אם יש חובש במתחם, והציג בפניה את החתכים שעל גופו.



כשנשאל על ידי השוטרת הצבאית אם הותקף על ידי אדם ממוצא ערבי ואם מדובר היה בפיגוע דקירה, השיב הנאשם בחיוב. לאחר מכן, כשקראה השוטרת הצבאית למפקדה, מסר הנאשם גם לו כי הותקף על ידי אדם צעיר ממוצא ערבי, ופיברק ידיעה כוזבת על פיגוע דקירה על רקע לאומני.



כתוצאה מכך הוקפצו כוחות גדולים לזירה, שערי מתחם בית הדין הצבאי ביפו ננעלו מחשש לאירוע ביטחוני שכן "המחבל הדוקר" לכאורה נמלט מהזירה. בתוך כך החלו סריקות אחריו ובנוסף מחשש לרצף דקירות באזור הוקפצו גם כוחות מד"א רבים ובכירים.



בהמשך נחקר החייל ועלה החשד כי בדה את הידיעה כדי להתחמק ממשפט צבאי. בית הדין הצבאי האריך את מעצרו עד ה- 24 בחודש, אז צפוי להתקיים דיון נוסף במשפט בו מיוצג החייל על ידי הסנגוריה הצבאית.