בפעם השנייה בתוך שבוע, הבודקים הביטחוניים במעבר כרם שלום סיכלו הברחת ענק של בדים מנומרים, שיועדו על פי החשד לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ולשלוחת דאעש בסיני.



במעבר כרם שלום נעצרה לבדיקה משאית ישראלית שהובילה מאות מטרים של בדים מנומרים לייצור מדים. המשלוח הנוסף שנתפס אתמול הוא אף גדול יותר מהמשלוח שנתפס לפני כשבוע. המשלוח כלל בדים מכמה סוגים וצבעים, שיועדו על פי החשד למתפרות בעזה שמייצרות מדים לחילות השונים של חמאס.



כמו במשלוח הקודם, גם הפעם נתפסו בדים מנומרים בהירים מהסוג שמשמש את לוחמי שלוחת דעאש בסיני. משלוח הבדים הוחרם ונפתחה חקירה נגד המעורבים. בתוך כך מתחילת שנת 2015 סוכלו למעלה מ-500 ניסיונות ההברחה של מוצרים אסורים מישראל לרצועת עזה.



בשבוע שעבר עצרו הבודקים במעבר כרם שלום, משאית ובה כ-15 משטחים עם מאות מטרים של בדים מנומרים. בדיקת הסחורה העלתה חשד בגלל צבע הבדים שמזכירים את מדיהם של ארגון חמאס וחלקם את צבע המדים של ארגון המדינה האסלמית דאעש.



גורם ביטחוני מסר למעריב אונליין: "העובדה שמדי דאעש נתפרים ברצועת עזה, יחד עם מדי חמאס, מהווה חיזוק נוסף לטענות בדבר קיומו של שיתוף פעולה בין שני הארגונים".