במסגרת דיון בהצעה לסדר בנושא החזרת גופות מחבלים אמר היום (רביעי) שר הביטחון משה (בוגי) יעלון במליאת הכנסת כי "החזקת הגופות כשלעצמה אינה מרתיע מחבלים פוטנציאלים".



לדבריו הריסת בתים או שלילת תושבות יעילים יותר, "יש לנו הוכחות לכך שהם צעדים מרתיעים", אמר יעלון. על רקע הביקורת שהתעוררה עם החזרת גופות מחבלים אמר יעלון כי "החלטנו לקבל החלטה לכל מקרה ומקרה כשהשיקול המרכזי הוא אם תהיה לוויה המונית ולכן ההחלטה שהתקבלה שיוחזרו גופות בתנאי שתהיה לוויה שקטה וצנועה, וזה מה שהיה עד ההלוויה בחברון שהיו בה הסתה ושלהוב יצרים. המדיניות היא עקבית ושקולה, בהתאם לשיקולים גם מוסריים וגם ביטחוניים".



שר הביטחון הגיב לטענות כי השבת גופות מחבלים צריכה להוות קלף מיקוח להחזרת גופות חללי צה"ל ואמר: "לגבי השאלה למה אנחנו מחזירים גופות בשעה שיש גופות של חיילים בידי החמאס, אז אין שום גורם מקצועי שיכול לקשור בעניין גופות המחבלים מאזור ירושלים, לבין גופות החיילים שמוחזקים בידי החמאס בעזה. מאחר והנושא רגיש אני מציע להעביר את הדיון לוועדת חוץ וביטחון".



"לכל מעשה לא מוסרי נלווה נימוק ביטחוני"



ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו מתח ביקורת על השבת הגופות ואמר כי זו ההוכחה לכך שמפלגתו אינה יכולה להצטרף לממשלה. "לאיזו ממשלה להצטרף? לזו שביום ראשון מצהירה שלא תחזיר גופות מחבלים או לזו שביום שני מחזירה אותם בשקט. תפסיקו לדבר חזק ולפעול חלש", אמר פורר.



ח"כ טלב אבו עראר אמר מנגד כי אי השבת הגופות אינה ראויה. "החזקת גופות זה דבר לא מוסרי ולא אנושי. כרגיל לכל מעשה לא מוסרי נלווה נימוק ביטחוני אבל מה הנימוק למעשה הזה? ממשלת ישראל צריכה להתבייש במדיניות הזו", אמר אבו עראר.



ביקורת נשמעה גם מכיוונו של ח"כ יואל חסון שאמר כי "קל בקמפיין, קשה בשלטון. אתם כל היום בקמפיין של ביטחון, וכשהפרוז'קטורים נכבים אתם מחזירים את הגופות. אתם תיאטרון מהלך".



קולות נגד נשמעו גם מבית כשח"כ אורן חזן מהליכוד פנה בדרישה לשר הביטחון. " לא ייתכן מצב שבו ההחלטות שיוצאות מהקבינט מפוזרות, יד ימין אומרת לא נחזיר ויד שמאל מחזירה. הגיע הזמן לקבל החלטות אמיצות וליישם אותן גם. אני מבקש שיקשיב למצוקות העם", אמר חזן.