התושבים במושב אביבים ומושבים ובקיבוצים הסמוכים זועמים על כך שתושב לבנון הצליח לחדור לישראל הבוקר (חמישי), מבלי שאיש ימנע זאת ממנו. בצה"ל אומרים כי האיש זוהה עוד לפני החדירה ולאחר שהיה ברור מעל לכל ספק כי הוא אינו נושא נשק - הפיקוד במקום החליט שלא לפתוח עליו באש. "בדיעבד, התבררה ההחלטה כנכונה ובעיקר אחראית", אמר גורם בצה"ל.
בתצפיות צה"ל זיהו אזרח לבנון ללא שום ציוד עליו כשהוא עושה דרכו לכיוון גבול ישראל. רק לאחר שנכנס לשטח המדינה הוא נעצר על ידי כוח של צה"ל שהמתין לו מבעוד מועד, אחרי שצפה בו במהלך תנועתו הרגלית מלבנון לתוך ישראל.
בשיחה עם גורמים רשמיים בצה"ל הובהר מעל לכל ספק כי לא זו בלבד שלא היה צריך לפתוח באש, אלא כי החדירה הזו מלמדת על דבר חיובי - על עירנות ואחריות. 


מי שלא כל כך מרוצים ולבטח לא רגועים הם תושבי אזור אביבים בגבול הצפון, שם נעצר האזרח הלבנוני שחצה את הגדר. במהלך האירוע ועד למעצרו של הלבנוני - קיבלו התושבים הנחייה להסתגר בבתים. כיתת הכוננות התפרסה סביב המושב וכוחות של צה"ל הגיעו לנקודה אליה נשלחו על ידי תצפיתנים כדי להמתין לאזרח ולמנוע כל תרחיש בלתי צפוי. לאחר שנתפס והתברר כי אינו חמוש כאמור, נמצא כי הוא נושא על גופו מכשיר טלפון סלולרי בלבד.

האיש סירב בתחילה לדבר עם הכוחות, שעצרו אותו בתוך שטח ישראל. הוא נלקח לחקירה, שם התברר כי בני משפחתו ניסו לאתרו באמצעות שיחת טלפון למכשיר הנייד שהיה ברשותו והרקע להחלטתו להיכנס לשטח ישראל נבדק.

"קשה להשלים עם אירוע כזה. זה ממש מפחיד לחשוב איך אזרח לבנוני נכנס לישראל ואף אחד לא ממש יודע לקבוע אם הוא חמוש או לא", אמר עומר, תושב האזור. "עכשיו אומרים לנו שלא הייתה סכנה אבל זה לא מרגיע. אירוע כזה יכול להיגמר רע מאד", הוסיפה דנית תושבת אחד היישובים הסמוכים למושב אביבים. יהושע, פנסיונר מאחד הישובים, סיפר: "אני כל בוקר עושה הליכות באזור, זה באמת מפחיד לשמוע מה שקרה אבל אני סומך על צה"ל".

בהודעה הרשמית של צה"ל נאמר כי "בעקבות זיהוי תנועה חשודה במרחב אביבים, כוחות של צה"ל הוקפצו לנקודה על מנת לבצע סריקות. נתפס אדם אשר חצה את הגבול משטח לבנון. הוא מתוחקר בנקודה. האיש התגלה כלא חמוש. מניעיו נבדקים".