תושבת נצרת עאבד איסררא שהתחזתה למחבלת ונורתה בתחנה המרכזית בעפולה לפני כמה שבועות, שוחררה אתמול (רביעי) למעצר בית. כזכור, הצעירה תושבת נצרת ניסתה לעשות פיגוע בעפולה והתברר כי התחזתה למחבלת לאחר שביקשה בדרך זו להתאבד, מכיוון שסבלה מבעיות נפשיות.



בבית המשפט טענה איסראא כי לא איימה על איש וכי השוטרים והחיילים יכלו לחלץ ממנה את הסכין גם בלי לפגוע בה. עם זאת, היא טענה כי היא אינה שומרת טינה לאף אחד. היא סיפרה כי סיימה את לימודיה בטכניון וכי היא רוצה לתרום לחברה.

כדי לא להפוך את המקרה לתאונה של כוחות הביטחון בתהליך קבלת ההחלטות של אלה שירו בה, ביניהם לוחמי משמר הגבול, ההערכה היא שגם הם לא יואשמו בדבר.

ברשימה המשותפת זעמו על ההחלטה לא להעמיד לדין את השוטרים שירו בה.

"הייתי מנותקת מכולם"

איסררא סיפרה על מעצרה, שלדבריה גרם לה סבל רב, מכיוון שהושמה בחדר מבודד. "היית מנותקת מכולם. עכשיו אחרי שהשתחררתי אני מרגישה טוב, אני מקווה שתהיה לי התחלה חדשה", סיכמה איסראא.
 
בבית המשפחה לא הופתעו מהמגמה המסתמנת וסיפרו כי ידעו כל העת שבתם אינה מחבלת. במשפחה מודעים לכך שהתמונות שלה אוחזת בסכין עוררו תהיות אבל בתוך המשפחה ידעו ש"היא לא מסוגלת לפגוע בזבוב", כדבריהם, והיא לא תואשם כמחבלת ולכן ההחלטה המסתמנת מתקבלת בשיוויון נפש מסוים.