המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדקירה בשער בנימין, ליד סניף של רמי לוי, הסגיר עצמו הבוקר (שבת) למנגנוני הביטחון הפלסטינים. בצה"ל ובשב"כ הכירו את זהותו של המחבל, שפרסם סרטון בו לקח אחריות על הפיגוע בו נפצע קשה גבר כבן 40. המחבל הסגיר עצמו לאחר שהבין כי מעצרו ככל הנראה קרב.



במהלך הלילה צה"ל סגר צירים רבים וערך סריקות נרחבות בכפרים בנסיון לעצור את המחבלים שנמלטו. בני משפחתו חששו ממעצר באש חיה והפעילו עליו לחץ להסגיר עצמו. מאז פיגוע הירי במערת המכפלה, הצבא השתלט על גגות בתים מסביב והפך את המקום לשטח סגור בצו מפקד. על הגגות הוצבו צלפים ולוחמים רבים הוקפצו לגזרה לעיבוי כוחות. כמו כן, הפלסטינים דיווחו על עוצר באזור.



במהלך הפיגוע שאירע אמש, נדקר במצב קשה אדם כבן 40. המחבל, כשאמור הסגיר עצמו, נמלט תחילה מהזירה וכוחות הביטחון החלו בסריקות לאתרו. הפצוע אושפז בבית חולים שערי צדק בירושלים, כשהוא סובל מדקירות בצוואר, בחזה ובגב. מצבו קשה אך יציב והוא בהכרה. הוא נכנס לבדיקת הדמיה (MRI) לברור היקף הפגיעה שלו. 
המחבל משער בנימין לוקח אחריות על הפיגוע


זירת הפיגוע ליד שער בנימין. צילום: "מדברים תקשורת"
 
מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בנימין' העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני, שהגיע אליהם בהכרה מלאה עם מדקירה בפלג הגוף העליון. דוד מימון, מתנדב באיחוד הצלה סניף 'בנימין' שהגיע למקום הדקירה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באדם שנדקר בפלג גוף עליון בכניסה לאיזור התעשייה. לאחר טיפול רפואי ראשוני שהענקנו לו בזירה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. כמו כן הענקנו בזירה סיוע למספר נפגעי חרדה וערכנו סריקות בכל המתחם בכדי לשלול הימצאות נפגעים נוספים".