שבועיים לאחר שיוחסה לישראל תקיפה של שיירת נשק בסוריה, הערב (רביעי) מדווחים כלי תקשורת המקורבים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, כי ישראל ביצעה תקיפה סמוך לשדה התעופה בדמשק. על פי הדיווחים, סמוך לשעה 18:00 כלי טיס ישראלים ביצעו את התקיפה, אולם טרם ברור מה היה היעד למעשה והאם הותקפו שיירות נשק, או נעשה ניסיון לפגוע בהתארגנות שישראל רואה בה קו אדום, כמו הקמת תשתית טרור נגד ישראל בחסות איראן.

בישראל שומרים על התנהלות קבועה בנוגע לפרסומים מסוג זה ולא מתייחסים לדיווחים זרים, אולם יש לזכור כי ישראל הכריזה על מדיניות ברורה שלא תאפשר חציית קווים אדומים כמו העברת נשק בין סוריה ללבנון או הפרת הריבונות הישראלית.

כאמור, גם לפני שבועיים דיווחו כלי תקשורת זרים על תקיפה ישראלית בסוריה. על פי הדיווחים מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו 
מטרות חיזבאללה בדרום סוריה, לאחר שחדרו משטח לבנון אל סוריה, באזורים "ג'ארוד" ו"אל קלמון" שבגבול הלבנוני-סורי.

הקשר הרוסי

מאז שרוסיה נכנסה למרחב הסורי על מנת לנסות ולהחזיר לאסד את השליטה בארצו, נשמעו בפעם השניה דיווחים בהם מייחסים לישראל תקיפה במרחב הסורי. אולם נדמה שהניסיונות של הרוסים לא צולחים, והם מתחילים להבין שמדובר בכישלון גדול. הרוסים, שרוצים בעיקר לנטרל את הג'יהאד במקומות שבהם ישנו כאוס, לא מצליחים להביא את הסיוע הצבאי שלהם לכדי הצלחה גדולה. בשלב הראשוני החליטו הרוסים לסייע במתקפה תת קרקעית למשך שלושה חודשים כדי להחזיר את השליטה של אסד עד הפרת, בשילוב של פעולות מבצעיות מהאוויר באמצעות כלי טיס. אולם בשטח, הדבר לא בא לכדי ביטוי.

הרוסים מצליחים לתקוף בכל יום כ-50 מטרות, 20 אחוזים מהן של דאעש ואילו השאר של סוריה החופשית או ג'בהת אל נוסרה. נכון להיום, ציר סוריה-איראן-חיזבאללה בסיוע של רוסיה נוחל כישלון גדול, ולכל הצדדים יש כבר לא מעט הרוגים. רק בשבועות האחרונים חיזבאללה מנה למעלה מ-70 הרוגים, האיראנים החזירו הביתה למעלה מ-50 גופות ואפילו הרוסים, שלא מוכנים להודות במספרים, ספגו קרוב ל-20 הרוגים.

בתוך כך, התיאום הרוסי עם ישראל נמשך, בזמן שישראל לא מספקת מידע על פעולותיה, הרוסים מדווחים על כל תנועה במרחב, אך לא מפרטים מהם היעדים שלהם. גורמים בישראל מאשרים כי התיאום פועל וכל צד ספון באינטרס שלו.