המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מיצד, בו נפצע ישראלי באורח בינוני, נעצר הלילה (חמישי) בחברון בפעילות משותפת של שב"כ, כוח מיוחד של מג"ב וצה״ל. מסתערבים התחפשו ליולדת ולבני משפחתה ועצרו את המחבל עזאם עזאת שעבאן שלאלדה (20) בבית חולים בחברון.



במהלך המעצר נורה ונפגע קרוב משפחה של המפגע, לאחר שתקף את הכוח. בניגוד לדיווחים בישראל, הפלסטינים מדווחים כי ההרוג הלילה הוא עבדאללה עזאם שלאלדה (28). לדבריהם מקורות בבית החולים סיפרו כי 20 מסתערבים פרצו לבית החולים ״אל-אהלי״ בשעה רבע לשלוש לפנות בוקר ואזקו מלווה שהיה לצד מיטתו של המבוקש. עוד טענו עדי הראייה בשיחה לסוכנות ״מען״ כי "באותה עת בן הדוד עבדאללה היה בשירותים, וכאשר יצא משם, הם הופתעו ממנו וירו בו למוות. זו הייתה הוצאה להורג". 

מעצר בחברון


המחבל תושב סעיר, בן למשפחת פעילי חמאס, חשוד בביצוע פיגוע דקירה בסוף חודש אוקטובר כשבמהלכו נורה, אולם הצליח לברוח מהזירה. לאחר פציעתו הוברח המחבל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ״אלהלי״ בחברון, שם נתפס אמש. מהשב"כ נמסר כי "מערכת הביטחון לא תאפשר קיומם של מקומות מחסה לפעילי טרור באשר הם".




עבדאללה עזאם שלאלדה



הפלסטינים דיווחו עוד כי העצור החשוד בביצוע הפיגוע נפצע בעת מסיק זיתים: "העצור עזאם עסמי שעבאן שלאלדה שנחטף בידי מסתערבים נורה באזור הראש והחזה בידי מתנחלים באזור סעיר כאשר עסק במסיק זיתים ב-25 באוקטובר".



שר הבריאות הפלסטיני, ד״ר ג׳ואד עואד, אמר כי "ההוצאה להורג של הצעיר עבדאללה שלאלדה בירי של המסתערבים בתוך בית החולים בחברון, מוכיח שישראל אינה מתייחסת לאמנות הבינלאומיות וההומניות". בהודעה לתקשורת הוסיף עואד, כי "על הקהילה הבינלאומית לספק הגנה מלאה לבני עמנו ממכונת הרצח הישראלית". עואד קרא לארגוני זכויות אדם ולעולם החופשי להתערב מיד "כדי להפסיק את הטרור הישראלי, להגן על מתקנים רפואיים והחולים מתוקפנות צבא הכיבוש".



ארגון רופאים לזכויות אדם מסר בתגובה כי "פעם אחר פעם כוחות הביטחון מפרים את ההגנה המיוחדת שיש לבתי חולים ומתקנים רפואיים ברגל גסה. בכך הם מסכנים חולים, צוות רפואי ומבקרים". הארגון הזהיר כי "מעשים אלו יעלו בחיי אדם" ודרשו מישראל "להפסיק את הפרקטיקה הפסולה".



כזכור, ישראלי בן 58 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש סמוך למיצד בגוש עציון. המחבל שהיה מחופש לחרדי, נמלט מהמקום. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לנפגע שנדקר בפלג גופו העליון uפינו לבית חולים "הדסה עין כרם". מדובר צה"ל נמסר כי אבנים נזרקו אבנים על רכב ישראלי סמוך למיצד. הגבר יצא מהרכב שנרגם באבנים, נדקר ונפצע באורח בינוני.