ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על הפיגוע שהתרחש היום (שישי) סמוך לעתניאל בדרום הר חברון בו נהרגו אב ובנו ואמר: "נגיע למרצחים השפלים ונמצה עימם את הדין כמו שעשינו בעבר". נתניהו הוסיף כי "ישראל תמשיך להילחם בטרור בכל מקום שיידרש".



שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הדגיש גם הוא כי יבצעו כל הפעולות הנדרשות כדי להגיע למבצעי הפיגוע: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נלכוד את מבצעי הרצח ואת שולחיהם".



"המאבק בטרור הפלסטיני מחייב אותנו לנחישות, יד ברזל ואורך רוח. המאבק הזה הוא ארוך שנים, וגם את גל הטרור הנוכחי, המכוון לפגוע בנו רק משום היותנו יהודים, אנו נכה. בשעה זו מנהלים צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מצוד נרחב אחר מבצעי הרצח היום באזור דרום הר חברון. כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי ללכוד מחבלים טרם ביצעו את זממם, ברוב המכריע של המקרים בהצלחה. לדאבון הלב לעיתים מצליחים המחבלים לפגוע בנו, כפי שהתרחש היום, אך גם אליהם אנו נגיע. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת למען ביטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף יעלון.




זירת הפיגוע ליד עתניאל. צילום: דוברות הר חברון



בתוך כך ח"כ אורן חזן גינה את הפיגוע ואמר: "מי שחשב הטרוריסטים יסתפקו רק בילדים סכינאים התבדה פעם נוספת נוכח פיגוע הדמים הרצחני ערב השבת בדרום הר חברון בו נרצחו אב ובנו וגדע משפחה יהודית נוספת".



חזן דרש משר הביטחון יעלון, לספק מענה לגל הטרור: "אני מצפה מהשר יעלון שיתפקד כפי שמצפה ממנו ויצא מהמגננה בה הוא נמצא, וכן מהמתקפה על חבריו למפלגה עקב ביקורת, ויצא להתקפה נגד האויב האמיתי, אותם טרוריסטים פלסטינים צמאי דם מבית הרשות הפלסטינית, שכאמור לא מסתפקים בסכינים אלא מחפשים כל דרך לחסל יהודים".



בקריאה לשר הביטחון הוסיף חזן: "השר יעלון, עם ישראל מצפה לתגובה חריפה. 'הרגלתם' אותנו לפיגועי דקירה - לא נסכים להתרגל לפיגועי ירי".



"ככה לא נלחמים בטרור"



ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "הפיגוע בדרום הר חברון הוא תוצאה ישירה של התנהלות הממשלה שנוקטת במדיניות הכלה במקום במדיניות הכרעה".



ליברמן תקף את ראשי החמאס ואמר כי "ראשי החמאס בעזה מברכים על רצח יהודים, קוראים לתושבים בדרום הר חברון לפרק את המצלמות כדי להקשות על כוחות הביטחון ושולחים את הפלסטינים ברצועת עזה להתעמת עם חיילי צה״ל על גדר המערכת".



יו"ר ישראל ביתנו תקף את נתניהו ואת יעלון והוסיף: "ראשי החמאס בעזה, עושים כל זאת מתוך ידיעה ודאית שרה"מ ושר הביטחון העניקו להם חסינות ואף אחד לא יפגע בהם וזוהי התוצאה. ככה לא נלחמים בטרור".