שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון החליט על תגבור כוחות בגזרה בה התרחש היום (שישי) פיגוע ירי סמוך לעתניאל בדרום הר חברון.



ההחלטה על תגבור הכוחות הגיעה בתום הערכת מצב של שר הביטחון עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ, יורם כהן, ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף פולי מרדכי. מדובר בתגבור כוחות נוסף על הכוחות הרבים שמתגברים את הגזרה מאז רצח בני הזוג נעמה ואיתם הנקין בראשית חודש אוקטובר, סמוך לאיתמר.



מוקדם יותר הדגיש יעלון כי יבצעו כל הפעולות הנדרשות כדי להגיע למבצעי הפיגוע: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נלכוד את מבצעי הרצח ואת שולחיהם. כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי ללכוד מחבלים טרם ביצעו את זממם, ברוב המכריע של המקרים בהצלחה. לדאבון הלב לעיתים מצליחים המחבלים לפגוע בנו, כפי שהתרחש היום, אך גם אליהם אנו נגיע. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת למען ביטחונם של אזרחי ישראל".



שר הביטחון הבהיר כי מאז הפיגוע מתנהל מצוד אחר המחבל שנמלט מהמקום. "המאבק בטרור הפלסטיני מחייב אותנו לנחישות, יד ברזל ואורך רוח. המאבק הזה הוא ארוך שנים, וגם את גל הטרור הנוכחי, המכוון לפגוע בנו רק משום היותנו יהודים, אנו נכה. בשעה זו מנהלים צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מצוד נרחב אחר מבצעי הרצח היום באזור דרום הר חברון", אמר יעלון.



כזכור, פיגוע ירי אירע היום ליד ענתיאל שבדרום הר חברון. אב בשנות ה-40 לחייו ובנו בן ה-18 נרצחו. כמו כן, נער בן 16 נפצע באורח בינוני, אישה נפצעה קל ושלוש ילדות לקו בחרדה, החמישה פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. 



ככל הנראה מדובר במחבל שהגיע ברכבו, ירה בבני המשפחה, רצח גבר בשנות ה-40 לחייו וצעיר בן 18 ונמלט. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם.




זירת הפיגוע סמוך לעתניאל. צילום: יאיר דהן


חובש בכיר במד"א, נועם בר, שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לרכב שבעה נוסעים, שניים מהם, גבר כבן 40 וצעיר כבן 18 שכבו כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. בנוסף הענקנו טיפול רפואי ראשוני ופינינו לבית החולים סורוקה צעיר כבן 16 במצב קל עם פצע ירי בגפיים וארבעה נפגעי חרדה שהתהלכו במקום".



למקום הוקפצו כוחות גדולים של צבא, שב"כ ושוטרי מחוז שומרון ויהודה. נפרסו מחסומים בכל הזירה והחיפושים מתנהלים אחר רכב לבן ובו מחבל חמוש. כל הצירים בסמוך לפיגוע נסגרו לתנועה. בתוך כך הטיל צה"ל סגר על הכפר יאטה וחיפושים נרחבים נערכים בכפר דורה. 



חמאס לא לוקח אחריות על הפיגוע אבל מברך על הצלחתו. ‏דובר חמאס בחוץ לארץ חוסאם בדראן קורא לפיגוע "פיגוע ההירואי". בעזה מחלקים ברחובות ממתקים בעקבות הפיגוע.