ראשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הגיבו הבוקר (שלישי) להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להוציא את הארגון אל מחוץ לחוק.



שיח' ראאד סלאח הוציא הודעה בה אמר: "לאחר שהרשויות הישראליות הכריזו על התנועה האסלאמית כמוסד בלתי חוקי והכריזה על חלק מהאישים והוועדים בתנועה כבלתי חוקיים, פשטו כוחות הביטחון על משרדי התנועה באום אל פאחם וערכו חיפוש מדוקדק, החרימו מסמכים ומחשבים".



במקביל הודיעה המשטרה לראש התנועה סלאח ולסגנו, שיח' כמאל חטיב ולאחראי על תיק ירושלים ומסגד אל אקצא, ד"ר סולימאן אחמד, להגיע היום לחקירה במטה מחוז חוף של המשטרה.



עוד הודיעה התנועה, כי הרשויות הוציאו אל מחוץ לחוק 17 מוסדות עממיים של התנועה.



שיח סלאח אמר עוד כי "כל ההליכים הללו של ישראל גורמים עוול ולכן אנו דוחים אותם. התנועה האסלאמית תמשיך לפעול והמסרים והעקרונות בשמם היא פועלת ימשיכו לנצח ובראשם סוגיית אל קודס (ירושלים) ומסגד אל אקצא".



סלאח הוסיף: "כבוד הוא לי להמשיך להיות ראש התנועה האסלאמית ולנצח בשמה ובשם העקרונות שלה ובראשם סוגיית אל קודס ומסגד אל אקצא המבורך. אני פועל בכל הדרכים הלגיטימיות בארץ ובעולם על מנת להסיר את העוול הצועק לשמיים מעל התנועה".



במקביל, הפיץ סגנו של סלאח, שיח' כמאל חטיב, סרטון ובו הוא אומר כי "הם (הממשלה-מ"א) לא יכולים למנוע מאיתנו לשרת בשם האסלאם. הם טועים אם הם חושבים שיראו אצלנו חולשה או הססנות. אנחנו נענשים על כך שאנו מגנים על מסגד אל אקצא וזה כבוד גדול עבורנו. אנחנו אומרים לאנשינו בכל העולם: בחרנו בדרך הזו ולא נסטה ממנה ולא נתפטר מהנהגת התנועה האסלאמית. עבורנו זה היה חשוב להעביר את המסר לכל העולם המוסלמי, שמסגד אל אקצא בסכנה. מהיום והלאה המסגד נמצא בידיהם של כל הפלסטינים, של כל הערבים ושל כל העולם המוסלמי".



חטיב קרא לאנשי התנועה ברחבי הארץ להיות סבלניים וכינה את החלטת הקבינט פעולה של אנשים חלשים שמפחדים מכל דבר. "נמשיך בדרך הזאת, שבחרנו לעצמנו".



"הממשלה מנצלת את האווירה העולמית"


יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, אמר בעקבות החלטת הקבינט להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק: "זו החלטה שמכוונת נגד כלל הפעילות הפוליטית הלגיטימית של האזרחים הערבים בישראל. אם לממשלה ולזרועותיה יש מידע ספציפי נגד התנועה האסלאמית, או כל גוף אחר, הם יודעים להגיש כתבחי אישום בסיטונות. זו מתקפה אנטי דמוקרטית שאין לה שום בסיס. הממשלה מנסה לנצל את האווירה העולמית בעקבות האירועים בצרפת לייצר מצג שווא של מלחמה בטרור בשעה שהטרור הקשה ביותר באזורנו הוא זה שמנהלת מדינת ישראל נגד העם הפלסטיני באמצעות הכיבוש וההתנחלויות.



ברכה הוסיף: "למה מצפה ממשלת ישראל כשהיא מונעת מאזרחים ערבים לפעול בגלוי ולאור השמש? האם הממשלה רוצה לדחוק את ערביי ישראל לפעול במחתרת? זו החלטה מסוכנת ומרחיקת לכת שלא נוכל לעבור עליה לסדר היום. הודעתי על ישיבת חירום של ועדת המעקב שלאחריה נקבל החלטות כיצד להגיב על ההחלטה החמורה של ממשלת ישראל".



"ממשלת ישראל יצאה למלחמה נגד החברה הערבית בישראל"


ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר: "ההחלטה לאסור את פעילות התנועה האסלמית היא החלטה פוליטית מובהקת של ממשלת ימין האחראית להדרדרות במצב ומחפשת שעיר לעזאזל בדמות התנועה האסלמית".



לדברי טיבי, מבחינת התזמון יש כאן ניצול ציני של הפשע הנורא בפאריס. "התנועה האסלמית היא חלק אותנטי מועדת המעקב ומהמפלגות והתנועות בחברה הערבית פלסטינית בארץ ואנחנו רואים בכך מעשה נפשע המכוון נגד כלל הציבור הערבי ונגד הזכות ואף החובה לפעול למען הציבור שלנו לרבות בענין מסגד אלאקצה ונסיונות גורמים בימין לשנות את הסטטוס קוו בו". 



ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) אמר בתגובה להחלטה: "ממשלת ישראל יצאה למלחמה נגד החברה הערבית בישראל והיא נושאת בעול מלחמה זו. התנועה האסלאמית, על שני פלגיה, פועלת על פי חוק, אך נתניהו וחבורתו מצאו לנכון להוציא את השנאה שלהם נגד בתנועה האסלאמית כדי להרחיק את עיני הציבור מכישלונותיו בתחומים אחרים".



ח"כ אבו עראר הוסיף כי מדיניות נתניהו כלפי מסגד אל אקצא היא שגרמה לאינתיפאדה השלישית ולתנועה האסלאמית אין קשר למה שקרה. "הוא הסיט את שנאתו כלפי התנועה כדי לקבל את תמיכת בוחריו וחבורתו הקיצונית. אנו אומרים לנתניהו שהתנועה האסלאמית לא תרפה את ידה בהגנה על מסגד אל אקצא ולא תשתוק על מה שקורה בו".



אבו עראר קרא לממשלה לחזור בה מהחלטתה ולהשיב את כספי העניים והנזקקים שהוחרמו ע"י כוחות הביטחון.