אגף המבצעים של משרד הביטחון הניח הלילה (שלישי) מבנה יביל שאליו יועבר באופן זמני בית הכנסת "איילת השחר" מעורר המחלוקת בגבעת זאב, עד להקמת מבנה קבע בתקופה הקרובה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד הביטחון לבדוק את המהלך ולאחר שהגיעו כל הצדדים להבנות והסכמות, משרד הביטחון, בתיאום עם מועצת גבעת זאב, הציב הלילה את המבנה כדי לחסוך מצב בו מדינת ישראל הורסת בית כנסת.



ממשרד הביטחון נמסר כי מבנה בית הכנסת הזמני הוצב בשטח ציבורי סמוך, שקיבל היתר בנייה ממועצת גבעת זאב. לאחר חיבורו לתשתיות חשמל, ביוב ומים, יועברו אליו ספרי התורה, ובית הכנסת יפתח לציבור המתפללים.



על פי החלטת בג"ץ, המבנה היה אמור להיהרס ביום שישי שעבר, אולם למשטרה ניתנה ארכה לביצוע ההריסה עד יום שלישי הקרוב. השבוע פנה עו"ד גלעד קורינאלדי לבג"ץ וביקש להמיר את ההריסה באטימה בלבד עד שיתבררו ענייני הבעלות על הקרקע, שבבדיקת המינהל האזרחי. ושוב פעם הריסת בית הכנסת נדחתה.



במערכת הפוליטית יש חשש כי בית הכנסת יצית משבר עמוק בין תושבי גבעת זאב לבין הממשלה. גבאים ומתפללים בבית הכנסת בגבעת זאב כבר הכריזו כי ימסרו את נפשם כדי למנוע את הריסתו ואף הודיעו כי יש בידם האמצעים לעשות כן.



יצויין כי הפתרון שהסתמן הוצע על ידי שר הביטחון משה בוגי יעלון כבר לפני חודש והמבנה היביל היה בדרכו לגבעת זאב אולם התעקשות הגבאים וועד היישוב הובילו לכך שהמשאיות חזרו על עקבותיהן והמבנה אופסן במגר של משרד הביטחון. השר יעלון אמר לאחרונה כי הוא לא "יתן את ידו לעבירה על החוק", אולם לצד זה הוא הבטיח כי יעשו כל המאמצים לפתור את הבעיה יחד עם התושבים ולא במלחמה מולם.