בשורה חשובה לאנשי המילואים: לוחמים במערך המילואים וקצינים במיל' שיקודמו לתפקידי מפקדי גדודים יקבלו על חשבון הצבא מימון מלא לתואר אקדמי שני, כך הוחלט בצה"ל כחלק מהצעדים לעידוד שירות מילואים פעיל.



לדברי ראש מחלקת מילואים בזרוע היבשה, אל"ם אמיר חי, המטרה היא להמשיך ולטפח את המפקדים במילואים. "מדובר בתוכנית חדשה שנקראת 'תכנית תנופה', ובמסגרתה מג"דים במילואים או קצינים שמיועדים לתפקיד מג"ד במילואים יקבלו מימון מלא לתואר שני בנושא צבא וביטחון באוניברסיטת בר אילן".



לדברי אל"ם חי, התואר יילמד במשך שנה עצימה של שלושה סמסטרים רצופים בכיתת לימוד ייחודית רק לקצינים במילואים. "זה תואר שהוא כמובן עם הקשרים למקצוע הצבאי. זו גם מכוון לקטע המקצועי מתוך ראיה רחבה שלנו לשירות שלהם".



אל"ם חי הוסיף: "מג"דים במילואים הם בעצם קצינים בחצי משרה בקבע. מעבר לעבודת באזרחות הם נדרשים לעשרות ימי מילואים בשנה כחלק מהכנה ופיקוד על הגדוד שלהם ולכן בצה"ל רואים בהם כחלק בלתי נפרד מהמערכת ובשל כך הוחלט לא רק לטפח אותם בפן האישי אלה גם בפן המקצועי".



"אלה אנשים שקשרו עצמם לצה"ל כמעט כמו אנשי קבע" הוא מסביר. "זה לפתח קריירת צד, ולפעמים הגבול מיטשטש בין הקריירה המקצועית באזרחות לקריירה הצבאית שאמורה להיות צדדית וזה בגלל הלויאליות שלהם לשירות ולפעמים האיזונים בהחלט משתבשים".



ואכן תפקיד המג"ד נחשב לאחד התפקידים האינטנסיביים שיש במערך המילואים בזרוע היבשה. על פי אל"ם חי, מדובר בעיסוק מתמיד כי לאורך כל השנה אתה מפקד על אנשים בהכנה על המשימה האופרטיבית של הגדוד שלך, טיפול בימ"ח במחסנים. מג"ד במילואים מידי פעם עולה על מדים אבל הוא תמיד מפקד הגדוד וזו התעסקות יומית לאורך ארבע שנים לפחות".



כדי לקבל את הלימודים לתואר שני המילואימניקים עדיין צריכים תואר ראשון ולעמוד בדרישות האוניברסיטה. היתרון הוא שלכולם יש מכנה משותף, למרות שהם באים מאסכולות שונות באזרחות אולם המקצוע הצבאי במילואים לצד החומר הלימודי הוא משותף כולל האינטנסיביות של לימודי התואר.



תפקיד המג"ד במילואים נחשב ליוקרתי ואחד המכובדים שיש לחיילי המילואים. בצה"ל מדווחים על מוטיבציה גבוהה ורצון רב להשתלב בתפקיד למרות שהוא ניתן מגיל 35 – 37 שזה גיל מבוגר ביחס למג"ד בסדיר.